Currently Browsing: dapur

Pejam Mata Boleh Siap! Bubur Cha Cha, ‘Simple’& Sedap

Salah satu pemanis mulut yang menjadi perhatian ramai adalah Bubur Cha-Cha. Jangan ingat hidangan ni dari orang melayu. Sebenarnya, ia adalah hidangan salah satu pencuci mulut yang terkenal dalam golongan keturunan Nyonya.

CONTINUE READING

Pedas & Menyengat! Keli Gulai Lemak Cili Hijau Campak-Campak Pun Sedap

Sekarang, sis nak kongsikan satu menu yang mudah je. Orang tua-tua kata campak-campak je! Macam mana masak level campak-campak tu, jom tengok bahan dan cara penyediaan Ikan Keli Masak Gulai Lemak Cili Hijau.

CONTINUE READING

Manis-Manis Lemak! Jom Sarapan Dengan Roti Telur Kaya

Roti Telur Kaya! Mesti ada yang membayangkan sekeping roti disapu kaya dan dihidangkan bersama telur separa masak macam Roti Titab. Hm, anda salah sebab menu konsep resepi yang kami nak kongsikan kali ni, lain sikit! Nak tahu caranya bagaimana, jom kita lihat bahan dan cara penyediaan hidangan ini.

CONTINUE READING

Tip Nak Bagi ‘Bater’ Pisang Goreng Ranggup!

Kami pun sama, baru-baru ni ada orang tanya tip macam mana nak bagi ranggupkan ‘bater’ pisang ni dan lagi sedap dari yang jual di gerai. Of course berbunga-bunga masa tu hati. Jadi, kami ambil keputusan untuk kongsi tip ini dengan semua pembaca donna!

CONTINUE READING

Sedap & Pedas Menyucuk! Jom Cuba Resipi Perapan Ayam Untuk BBQ

kay jom tengok bahan apa yang dimasukkan dalam perapan ayam hari tu. Oh! Sebelum tu, Donna nak bagi tahu siap-siap yang resipi ini tak guna pun bawang dan cili kisar semua tu sebab itu perapan untuk menggoreng.

CONTINUE READING

Kena Tahu Tindakan Utama Bila Terhidu Bau Gas Di Rumah

Jangan panik! Kami ada jalan penyelesaian, jom ikuti turutan yang disarankan oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia. Antaranya adalah…

CONTINUE READING
Donna