Currently Browsing: daging

Hidangan Tradisional, Jom Cuba Menu Daging Autentik Memang Tak Mengecewakan

Bila bercakap sahaja tentang menu tradisional mesti dalam fikiran anda ianya agak renyah untuk dibuat kerana bahan-bahannya sukar untuk didapati dan banyak yang diperlukan tapi jangan disangka bila dah siap dimasak memang rasa tu tak pernah mengecewakan!

CONTINUE READING

Asal Makan Je Liat! Lah, Macam Ni Rupanya Petua Untuk Lembutkan Daging Lembu

Kalau zaman dahulu tak ada internet, sekarang ni semuanya dihujung jari. Haa, untuk mak-mak di luar sana tu mesti selalu search petua-petua yang best untuk memasak termasuklah cara untuk lembutkan daging. Walaupun semuanya mudah untuk dicari tapi penting untuk anda tahu sama ada petua yang dikongsi adalah baik atau pun tidak. 

CONTINUE READING

Gandakan Pahala Di Hari Raya Korban Dengan Amalan Sunat Ini

Kadang-kadang perasan tak bila hari raya puasa mesti anda tak sabar nak beli baju baru, hias rumah tapi bila hari raya korban langsung tiada persiapan. Mungkin sebenarnya ramai yang tidak tahu tentang keistimewaan hari raya korban dan  apa makna sebenar disebalik hari raya korban. Mesti ada yang ingat-ingat lupa kan?

CONTINUE READING

Betul Ke Tak Boleh Potong Kuku Bagi Orang Yang Nak Berkorban?

Bukan apa, kalau kuku panjang susah nak buat kerja. Lagipun habislah celahan kuku ada kotoran hitam, nak ambil wudhuk pun susah sebab nak kena pastikan air mengalir di celahan kuku panjang, aduh! Ingatlah bahawa Islam ini mudah. Tak ada hukum yang menyusahkan umatnya melainkan manusia itu sendiri.

CONTINUE READING

Restoran ‘Vegetarian’ Jamu Pelanggan Daging Manusia

Pihak berkuasa yang menyiasat premis itu mendapati dinding dapur restoran itu dikotori kesan percikan darah selain ketulan daging manusia di lantai.” Pelanggan di sebuah restoran vegetarian hairan apabila menu yang disajikan mengandungi daging yang sepatutnya ‘haram’ disajikan di mana-mana restoran sajian sayuran di dunia.  Seorang pelanggan yang makan di restoran berkenaan telah membuat aduan kepada […]

CONTINUE READING

Jangan Risau Dengan Tarikh Luput, Jika Anda Guna ‘Magic’ Ini

Belum tarikh luput lagi dah busuk makanan ni! haih macam mana ni?!” Baru tiga atau empat hari, makanan yang segar terus jadi busuk atau tak boleh di makan lagi. Perkara ini sering terjadi apabila makanan yang di simpan di dalam peti ais, atau dibiarkan berhari-hari berbungkus pada suhu bilik. Rugilah! Kita beli nak makan, tapi […]

CONTINUE READING
Donna