Currently Browsing: chef wan

Dapat Isteri Tak Pandai Masak Jangan Mengeluh, Suami Patut Buat Cara Ni!

Perasan tak bila dah kahwin, kebanyakan para suami akan mengalami kenaikan berat badan secara mendadak. Bak kata orang, isteri pandai jaga makan memang cepat lah naik badan hiks! Donna faham, mana-mana lelaki pasti mahukan seorang isteri yang mahir dalam pengurusan di dapur dan tahu masak untuk lauk kegemaran pasanganya. 

CONTINUE READING

‘Confirm’ Lemak Dan Berkilat! Ini Tip Paling Senang Masak Pulut Kuning

Teringin nak makan pulut kuning? Kebiasaanya pulut kuning ni akan dihidangkan dalam majlis atau perayaan tertentu sahaja kerana ia bukanlah makanan rutin. Tapi biasa lah, kadang-kadang tekak ni akan mengidam sesuatu masakan yang datang tanpa diduga. Takut nak masak sendiri sebab tak sedap. Eh jangan macam tu, belum cuba belum tahu! Sebenarnya mudah sahaja jika anda tahu cara masak yang sebenar. Jadi hari ini Donna kongsikan kepada anda tip masak pulut kuning yang sedap dan pastinya berlemak. 

CONTINUE READING

Cara Cincang Bawang Paling ‘Perfect’ Tanpa Menangis, Kaum Wanita Patut Cuba!

Kalau anda tanya mana-mana wanita, bab memasak yang paling menarik adalah ketika menumis betul tak?  Ini kerana bau bawang yang dimasukkan ke dalam kuali bersama minyak panas membuatkan aromanya naik satu dapur.

CONTINUE READING

Tak Payah Beli, Mak-Mak Kena Cuba Resepi ‘Corn Dog Cheese’ Leleh!

Bila dah habis gelombang Kdrama, haa sekarang ni makanan masyarat Korea pula menjadi pilihan orang kita. Memang tidak dapat dinafikan ramai diantara anda yang mengambil peluang untuk melancong ke sana untuk menikmati hidangan dan mempelajari budaya di sana. 

CONTINUE READING

Jom Amalkan ‘Milkshake’ Betik Muda Kalau Nak Payudara Yang Besar & Mantap!

Donna faham pasti ada diantara anda yang pernah ditegur oleh cik abang apabila memiliki payudara yang kecil. Ish siapa je yang tak makan hati betul tak? Kalau nak makan supplement untuk besarkan payudara mungkin anda akan takut jika sekiranya terdapat kesan sampingan. 

CONTINUE READING

Teringin Nak Makan Bihun Sup Utara? Jom Cuba Resepi Paling ‘Simple’ Ni

Takkan nak ‘order fast food’ je untuk mereka? Haa apa kata anda beralih kepada sesuatu yang lebih menarik dan mudah untuk disediakan iaitu bihun sup utara. Hidangan ini amat sesuai buat semua peringkat umur, sama ada kanak-kanak mahupun golongan dewasa kerana ia berasaskan sup dan sayuran. Jadi anda tidak perlu risau, bagi yang suka pedas anda boleh sediakan kicap cili yang padu hanya dengan menggunakan bahan mudah. 

CONTINUE READING
Donna