Currently Browsing: busuk

Buka Je Peti Ais Mesti Bau Busuk! Nah Pakai Barang Dapur Je Untuk Hilangkan Bau

Alahai bila buka je peti ais, mesti berbau satu rumah! Haa dah sumbat macam-macam lepas tu jarang pula cuci peti ais memang confirm lah berbau. Bayangkan bau hanyir ikan dan bahan basah yang lain melekat pada peti ais sampai makanan yang lain pula berbau sekali. Wahai mak-mak di luar sana walau sesibuk mana pun anda, sekali sekala kena rajin kan diri untuk mengemas dan membersih peti ais. 

CONTINUE READING

Bela Si Manja Memang Best, Tapi Apa Nak Buat Kalau Rumah Bau Kencing Kucing?

Haa apa yang bising-bising tu, biasalah bela si manja ni memang seronok tapi bila ada ragamnya yang tak menentu boleh tension dibuatnya. Donna faham kadangkala bagi anda yang mempunyai kucing di rumah pasti akan mengalami masalah seperti di atas bukan setakat lantai, dinding pun dia boleh pancut. 

CONTINUE READING

Senggugut Kronik Boleh Menyebabkan Lendir Busuk Jika Tidak Dirawat

Kebiasaanya wanita akan sering mengalami kesakitan di bawah perut sebelum proses menstruasi dan semasa haid, namun jika ia berpanjangan kemungkinan anda akan mengalami masalah kesihatan pada sistem peranakan atau reproduksi. Untuk pengetahuan anda, sengugut kronik atau ‘secondary dysmenorrhea’ akan berlaku radang pada rahim, ovari serta tiub fallopian yang akan membawa endometriosis.

CONTINUE READING

Alamak Mulut Berbau! Ikut Langkah Ini Untuk Hilangkannya

“Huarghh mengantuknyaa..Ish berbau lah mulut you ni” Alamak malunya bila kawan tegur mulut berbau. Ramai yang menggangap bau mulut pada bulan puasa adalah normal tetapi perkara ini akan membuatkan anda berasa kurang keyakinan untu berhadapan dan berinteraksi dengan orang lain.

CONTINUE READING

Kenapa Badan Boleh Bau Macam Lori Sampah?

Hakikatnya semua orang punya bau badan yang tersendiri kerana ia berpunca daripada proses perpeluhan. Setiap manusia mempunyai kelenjar keringat atau lebih dikenali sebagai peluh. Umumnya keringat atau peluh tidak berbau. Namun, jika melekat di permukaan kulit selama beberapa jam dapat menimbulkan masalah bau badan.

CONTINUE READING
Donna