Currently Browsing: buah

Warna Sama Tapi Rasa Berbeza, Ini 6 Jenis Mangga ‘Chuols’ Kena Tahu

Pokok mangga sederhana besar mencapai ketinggian 10 sehingga 40 meter, dahan tumbuh secara bebas membentuk kanopi dan berdaun lebat sebenarnya mempunyai banyak jenis. Bukan dua tiga jenis je tau tapi enam sistur! Banyak bukan? Jom kita tengok jenis apa je ada tu?

CONTINUE READING

Pisang Abu Nipah Kalau Buat Bubur, Memang Lemak Semacam!

Kalau nak tahu, agak banyak kuantiti kalau nak buat pisang goreng. Yelah, tiga biji je dah cukup untuk empat orang makan. Selebihnya, kita boleh masak bubur.

CONTINUE READING

Gara-Gara Rambutan, Bergaduh Sesama Jiran!

Tak salah nak berkongsi dengan orang lain dan sekalipun nak ambil hasil pokok jiran, sebaiknya minta izin kerana bila kita ambil hak orang lain tanpa meminta izin, hukumnya mencuri.

CONTINUE READING

Gerai Dirampas! Anak Perempuan Pakcik Jual Jagung Tampil Beri Kenyataan Sebenar

Rentetan daripada penularan video tersebut, salah seorang anak kepada pakcik jagung, Siti Norfadhilla tampil memberikan penerangan dengan lebih jelas apa yang berlaku sebenar melalui posting di laman Facebook miliknya.

CONTINUE READING

6 Bahan Ini Dapat Melebatkan Pokok Durian

Kalau dah tak berbuah juga macam mana? Jangan pelik dan jangan runsing sebab mungkin faktor cara penjagaan tak berapa betul. Misalnya, tak kambus tanah, tanah tak sesuai atau penggunaan jenis baja dan apa yang kami nak kongsikan dalam artikel kali ini adalah pembuatan baja homemade!

CONTINUE READING

Tak Nak Kena Tipu, Belajarlah Kenal Jenis Durian

Untuk mengelakkan perkara ni terjadi dekat anda yang belum kena tipu lagi, marilah kita menambah pengetahuan mengenai durian supaya kita tahu durian apa yang kita nak beli sekaligus dapat mengelak dari penipuan penjual yang tidak  bertanggungjawab.

CONTINUE READING
Donna