Currently Browsing: bersih

Boleh Jadi Sarang Kuman, Doktor Ini Terang Cara Penjagaan Botol Susu Anak Sebenar

Mungkin ada di antara kita pandang remeh tentang penjagaan botol susu anak. Bagi mereka, cukup sekadar cuci dengan air paip, sabun dan berus sikit. Hakikatnya, botol susu yang tidak bersih boleh menjejaskan kesihatan anak kita.

CONTINUE READING

‘Trick’! Aksesori Cucian Ini Perlu Ada Untuk Memudahkan Cuci Pakaian

Malangnya, bukan masalah cuci stokin je, masalah lain pun ada macam takut baju putih terkena warna, tali bra terbelit, baju basah nak guna dengan segera, zip jaket kasar selepas basuh dan banyak lagilah! Kalau nak senaraikan memang banyak! Ha, jangan risau sebab Donna akan kongsi tip yang tricky ni. Mudah-mudahan boleh dipraktikkan pada musim raya ni..

CONTINUE READING

Kesan Koronavirus! Tindakan Pihak MRT & LRT Buka Mata Ramai

Sehingga kini, rakyat Malaysia disarankan mengambil langkah berjaga-jaga dari terjangkiti COVID-19. . Selain daripada alternatif dari individu itu sendiri, pihak My Rapid telah membuat satu tindakan yang menggembirakan untuk orang ramai terutama mereka yang sering menggunakan MRT sebagai pengangkutan awam yang utama. 

CONTINUE READING

Rimas Kulit Kepala Masih Berkuping? Guna Tip Ini Untuk Hilangkannya

Ish mesti stres kan kalau asyik-asyik garu kepala je, nak berhadapan dengan orang pun tak selesa. Masalah kelemumur ni memang sering menjadi dilema buat kaum lelaki dan wanita tambah lagi jika ianya berkuping. Jangan dibiarkan, penting untuk anda menjaga imej dan penampilan diri agar sentiasa kelihatan bersih dan kemas. 

CONTINUE READING

Salah Pilih Sendiri Rugi! Jom Belajar Pilih Ayam Berkualiti Di Pasar

Kalau dekat pasar atau mana-mana kedai runcit, kami lihat kebanyakannya akan main ambil je ayam yang ada depan mata tanpa membelek keadaan ayam tersebut. Bukan apa, kalau boleh biarlah kita dapat beli dan masak ayam yang segar dan berkuailiti. Nak ke makan atau hidangkan ayam yang dah lama dan tak segar?

CONTINUE READING

Kahwin Dah Bertahun Tapi Mandi Junub Dengan Betul Pun Tak Tahu?

Kami yakin tak ramai yang tahu mandi junub dengan betul. Bukan apa, kalau mandi wajib tak betul, ibadat yang lain pun tak sah. Bayangkan penat-penat berhempas-pulas melakukan kebaikan untuk bekalan akhirat akan datang tapi bila ditimbang-tara rupanya amalan dipadam kerana mandi wajib tak sah. Nak ke? 

CONTINUE READING
Donna