Currently Browsing: bersih

Buka Je Peti Ais Mesti Bau Busuk! Nah Pakai Barang Dapur Je Untuk Hilangkan Bau

Alahai bila buka je peti ais, mesti berbau satu rumah! Haa dah sumbat macam-macam lepas tu jarang pula cuci peti ais memang confirm lah berbau. Bayangkan bau hanyir ikan dan bahan basah yang lain melekat pada peti ais sampai makanan yang lain pula berbau sekali. Wahai mak-mak di luar sana walau sesibuk mana pun anda, sekali sekala kena rajin kan diri untuk mengemas dan membersih peti ais. 

CONTINUE READING

Nak Buang Habuk Pada Kipas, Cermin Dan Tingkap? Guna Je Taktik Ni Kan Mudah

Bab paling memenatkan bila jadi suri rumah adalah mengemas betul tak? Biasalah kadang-kadang dah sental sekuat hati tengok-tengok masih ada lagi habuk pada kipas. Ish rimas betul! Mungkin bagi anda vacuum sudah memadai untuk menghilangkan habuk, tetapi jawapannya tidak sama sekali. 

CONTINUE READING

Bukan Rendam & Berus Semata, Ini Teknik Sental Baju Guna Tangan Dengan Betul

Perasan tak kadang-kala baju yang kita rendam dan berus tu terkeluar juga warna, benang masih tercarik, kain jadi kembang dan segala labuci atau hiasan atas baju habis tercabut, alahai! Sedih bila tengok baju yang baru je dua tiga kali pakai dah mula rosak. Sudahlah beli mahal, rosak pula tu. Silap-silap kita salahkan jenama baju tu pula. “Harga mahal tapi kualiti yilek!”. Lah! Janganlah macam tu. Sebenarnya, cara kita sental baju tu yang salah.

CONTINUE READING

Lakukan Tip Ini Agar Udara Di Rumah Anda Wangi Dan Bersih

Jangan risau buat ibu yang superbusy, anda boleh buat sendiri penyegar udara dengan hanya menggunakan bahan yang mudah didapati. Lepas ni bukan setakat bersih dan cantik je, tetamu pun nak datang sebab aroma wangi di rumah anda merebak ke jiran sebelah, jadi tunggu apa lagi jom cuba tengok langkah mudah ini!

CONTINUE READING

Aktiviti Pembersihan Yang Sering Terlepas Pandang Selepas Mengadakan ‘Open House’

Donna nak kongsikan tip kemaskan rumah lepas mengadakan rumah terbuka. Ha.. Bukan perkara mudah tau nak bersihkan rumah lepas yang berkecah. Jom baca tip ni…

CONTINUE READING

Bersihkan Rumah Tapi Makin Kotor? Mungkin Ini Kesilapan Yang Sering Anda Lakukan

Nak bersihkan satu rumah memang perlukan banyak tenaga, pernah tak anda bersihkan rumah tapi esok harinya kotor balik?

CONTINUE READING
Donna