Currently Browsing: bercuti

Pihak Genting Highland Tak Benarkan Geng Konvoi Kenderaan Naik Atas?

Isu ini sebenarnya telah menjadi bualan hangat tapi tidak tahu sejauh mana kebenarannya dan kini dijelaskan oleh salah seorang pegawai bertugas menerusi sebuah video yang dimuat naik di Facebook.

CONTINUE READING

Giliran Polis Pula Bercuti | Kool FM

Anggota petugas barisan hadapan dalam kalangan Polis Diraja Malaysia (PDRM) bekerja tanpa henti bagi memerangi Covid-19. Selepas tiga bulan menjalankan tanggungjawab demi negara, akhirnya mereka berpeluang untuk berehat seketika apabila diberi cuti secara bergilir. Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, beliau sudah mengeluarkan arahan kepada semua pengarah, pesuruhjaya… Klik sini untuk baca artikel […]

CONTINUE READING

Bercuti Ke Luar Negara Siap Bagi Nasihat, Inikah ‘Spesis’ Tak Faham Bahasa?

Ingatlah, walaupun ada urusan penting sekalipun, janganlah dikongsi kepada umum sebab boleh membangkitkan kemarahan awam. Bukan apa, tak adillah pada mereka yang sanggup mengikut perintah kawalan pergerakan sebab nak membantu mengurangkan jumlah pesakit COVID-19 tapi ada segelintir mereka sedap bercuti. Tak fikir ke mereka akan frontline yang sedaya-upaya berkerja-keras menguruskan pesakit wabak berjangkit ini?

CONTINUE READING

Badan Perlukan Rehat, Ketahui Masa Tepat Untuk Ambil Cuti Panjang

Bayangkan lima hari bekerja dan hanya dua hari saja cuti iaitu pada hujung minggu. Itu pun kalau betul-betul tak ada kerja, kalau ada kerja yang perlu diuruskan pada sabtu dan ahad? Macam mana nak ‘me time’? Mungkin perkara ini tak nampak kesan pada mereka yang belum berkahwin. Cuba fikir bagi golongan wanita yang sudah berkahwin. Adakah 15 jam sehari baik untuk kesihatan?

CONTINUE READING

Barang Ni Wajib Anda Bawa Untuk Melancong Pada Musim Sejuk

Yes musim sejuk datang lagi masa ni lah anda perlu ambil peluang untuk melancong di luar negara! Haa Donna tahu kebanyakannya ramai yang tidak tahan sejuk, walaupun hujan atau pasang aircond mesti cepat-cepat dah tarik selimut berselubung. Tapi bagi yang sukakan sejuk dan ingin mengembara pada musim winter ini barang yang anda perlu bawa. Jangan sampai beku kat sana sudah! 

CONTINUE READING

Jom Cipta Percutian Mencabar! Sewa ‘Jeep’ Untuk Ikuti ‘Lava Tour Merapi’ Memang Terbaik

Dah bosan dengan percutian yang terlalu santai? Mahu kan sesuatu yang lebih ekstrem dan mencabar? Untuk pengetahuan anda kini Jogjakarta semakin mendapat tempat di hati pelancong terutamanya daripada Malaysia. Bagi pasangan yang baru sahaja berkahwin mungkin Bali adalah tempat kegemaran untuk dikunjungi, tetapi tidak lagi sekarang. 

CONTINUE READING
Donna