Currently Browsing: bercuti

Badan Perlukan Rehat, Ketahui Masa Tepat Untuk Ambil Cuti Panjang

Bayangkan lima hari bekerja dan hanya dua hari saja cuti iaitu pada hujung minggu. Itu pun kalau betul-betul tak ada kerja, kalau ada kerja yang perlu diuruskan pada sabtu dan ahad? Macam mana nak ‘me time’? Mungkin perkara ini tak nampak kesan pada mereka yang belum berkahwin. Cuba fikir bagi golongan wanita yang sudah berkahwin. Adakah 15 jam sehari baik untuk kesihatan?

CONTINUE READING

Barang Ni Wajib Anda Bawa Untuk Melancong Pada Musim Sejuk

Yes musim sejuk datang lagi masa ni lah anda perlu ambil peluang untuk melancong di luar negara! Haa Donna tahu kebanyakannya ramai yang tidak tahan sejuk, walaupun hujan atau pasang aircond mesti cepat-cepat dah tarik selimut berselubung. Tapi bagi yang sukakan sejuk dan ingin mengembara pada musim winter ini barang yang anda perlu bawa. Jangan sampai beku kat sana sudah! 

CONTINUE READING

Jom Cipta Percutian Mencabar! Sewa ‘Jeep’ Untuk Ikuti ‘Lava Tour Merapi’ Memang Terbaik

Dah bosan dengan percutian yang terlalu santai? Mahu kan sesuatu yang lebih ekstrem dan mencabar? Untuk pengetahuan anda kini Jogjakarta semakin mendapat tempat di hati pelancong terutamanya daripada Malaysia. Bagi pasangan yang baru sahaja berkahwin mungkin Bali adalah tempat kegemaran untuk dikunjungi, tetapi tidak lagi sekarang. 

CONTINUE READING

Takut Ditipu Agensi Pelancongan? Baca Tip Keselamatan Ini Sebelum Anda Buat Keputusan

Buat kaki ‘travel’ bercuti dengan menggunakan perkhidmatan agensi pelancongan mungkin adalah cara terbaik untuk memastikan jadual perjalanan dapat dilakukan dengan lebih teratur. Hampir 300 individu tertipu baru-baru ini oleh agensi pelancongan yang melibatkan kerugian sebanyak dua juta hanya kerana pakej yang ditawarkan terlalu murah berbanding dengan perkhidmatan yang diberikan. Memang tak masuk akal! 

CONTINUE READING

4 Sebab Mengapa Anda Perlu Pilih Pulau Kapas Sebagai Destinasi Untuk Bercuti

Dekat Malaysia ni memang banyak pulau cantik, salah satunya adalah Pulau Kapas di Terengganu. Tapi pernah terfikir tak mengapa ianya dipanggil sebagai Pulau Kapas? Haa ini kerana keindahan pulau dan pasir putih yang halus seperti kapas membuatkan ramai yang berkunjung di sana dan menjadikan sebagai destinasi untuk bercuti bersama keluarga. 

CONTINUE READING

Alamak ‘Flight Delay’! Ini Hak Anda Sebagai Penumpang Yang Perlu Anda Tahu

What flight delay! Penangguhan penerbangan ni memang sesuatu perkara yang merumitkan lebih-lebih lagi buat anda yang mempunyai masa perjalanan yang panjang. Untuk pengetahuan anda, sebenarnya anda mempunyai hak yang boleh dimohon dalam jadual sekiranya penerbangan anda tidak berjalan seperti mana yang dirancang. 

CONTINUE READING
Donna