Currently Browsing: berbuka

Tahukah Anda, Susu Dalam Tin Sebenarnya Bukan Susu? Ini Penjelasan Doktor

Susu dalam tin sangat popular dan digunakan di dalam masakan ataupun minuman yang dihasilkan dari pelbagai negara namun adakah ini benar-benar susu?

CONTINUE READING

“Lelaki Dayus!” – Tumbuk Isteri Gara-Gara Lambat Sediakan Juadah Berbuka

Dalam rumah tangga ni, walau sebesar mana pun kesalahan isteri kita, jangan sesekali kasari mereka. Sayang anak kita tangan-tangankan, sayang isteri tinggal-tinggalkan tapi jangan tingalkan sampai berbulan-bulan lamanya tak ada khabar pula ye, itu dah masuk kes lain, ihiks!

CONTINUE READING

Dah Kering Sangat Idea Nak Makan Apa, Cuba Masak Nasi Beriani!

Kami juga yakin, kebanyakan hidangan yang anda cuba tu mesti lauk-pauk dan kuih-muih. Ha, apa kata kali ni kita cuba pula resipi hidangan, Nasi Beriani. Bayangkan kalau makan dengan ayam merah, jelatah dan papadom. Fuh! Mereciks habis sis!

CONTINUE READING

6 Tip Memasak Yang Berguna Untuk Bulan Puasa

Jam di telefon pintar sudah menandakan waktu petang hampir tiba. Perut sudah pun berbunyi, tinggal hanya beberapa jam sahaja lagi untuk anda berbuka.

CONTINUE READING

Kuih Lepat Sagu, Juadah Pemanis Mulut Untuk Berbuka

Sekarang bukan resipi empat jenis kuih lepat tu yang nak kongsikan sebab rasanya semua orang dah tahu macam mana nak buat tapi tak ramai yang tahu cara buat kuih lepat sagu. Ha.. mesti pertama kali dengar nama kuih lepat sagu ni kan? Caranya agak senang dan mudah. Ikut saja langkah dalam artikel ni

CONTINUE READING

Waktu Berbuka Puasa Di Burj Khalifa Berbeza Mengikut Tingkat?

Umat Islam yang tinggal antara tingkat 60 dan aras 120 adalah empat minit lebih lama berbanding kawasan lain di Dubai. Sementara mereka yang tinggal di tingkat 121 dan ke atas pula perlu berpuasa enam minit lebih lama manakala waktu solat subuh adalah tiga minit lebih awal. Menarik bukan? Bayangkan anda tinggal di dalam bangunan yang sama namun perlu berbuka dengan waktu yang berbeza.

CONTINUE READING
Donna