Currently Browsing: berat

Makan Sikit, Cepat Pula Lapar! Macam Mana Nak Kurus Ni?

Kalau nampak wanita lain makan banyak tapi tetap kurus, mesti rasa jealous betul tak? Biasa lah, orang perempuan kadang-kadang ada waktu dia punya makan sampai tak henti lepas tu bila berat badan naik anda juga yang akan rasa kecewa. Cuba anda lihat  kawan-kawan yang mempunyai bentuk badan ideal dan cantik mesti anda tertanya-tanya macam mana nak badan seperti mereka. Nak makan banyak tapi takut berat badan naik bila diet dan ambil makanan seimbang rasa cepat lapar pula.

CONTINUE READING

Hati-Hati! Punca Peranakan Jatuh Akibat Aktiviti Seharian

Hebatnya seorang wanita adalah bila mereka mampu melakukan banyak kerja dalam satu masa. Haa memang tak dapat dinafikan, kadang-kadang selesai sahaja memasak mesti anda akan terus menjaga anak dan mengemas rumah. Bila suami tak ada, anda lah yang berperanan untuk menguruskan segala hal di rumah, sampaikan tong gas pun kena angkat! 

CONTINUE READING

Bayi Gergasi Seberat 6.72Kg Dilahirkan Di Texas

Bayi ‘gergasi’ sepanjang 55 sentimeter itu terpaksa ditahan di wad rawatan rapi selama satu minggu sebelum dibenarkan pulang disebabkan paras gula dan platelet dalam darah yang rendah serta sukar bernafas.

CONTINUE READING

Saya Diet Tapi Berat Sikit Pun Tak Turun. Stres!

Ya! boleh jadi mudah, tetapi berat yang konon hilang dengan cepat dan mendadak itu sebenarnya kebanyakan yang hilang adalah air saja. Sedangkan tujuan penurunan berat badan adalah mengurangkan lemak dalam badan.

CONTINUE READING

Betul Ke ‘Gemuk Air’ Lebih Senang Kurus Daripada ‘Gemuk Lemak’?

 ‘’Badan kau ni menggeleber, kendur, rasa lembut-lembut je bila picit. Kau ni gemuk air ni!” Haa? Gemuk air tu apa? Kalau dah gemuk tu mesti mengandungi banyak lemak. Apa pula kena mengena dengan air. Sebenarnya, Water Retention atau pembendungan air di dalam badan merujuk kepada masalah pengumpulan cecair yang terlampau di dalam saluran darah dan […]

CONTINUE READING
Donna