Currently Browsing: basuhan

‘Trick’! Aksesori Cucian Ini Perlu Ada Untuk Memudahkan Cuci Pakaian

Malangnya, bukan masalah cuci stokin je, masalah lain pun ada macam takut baju putih terkena warna, tali bra terbelit, baju basah nak guna dengan segera, zip jaket kasar selepas basuh dan banyak lagilah! Kalau nak senaraikan memang banyak! Ha, jangan risau sebab Donna akan kongsi tip yang tricky ni. Mudah-mudahan boleh dipraktikkan pada musim raya ni..

CONTINUE READING

Cara Basuh Baju Putih Untuk Kekal Seperti Baru Beli

Dah alang-alang ada sehelai dua tu jom baca tip cara kekalkan baju putih seperti baru beli. Nanti tak adalah sekali dua basuh, baju putih dah melekat-lekat warna lain. 

CONTINUE READING

Jangan Tahu Pakai Je! Jom Baca Makna Simbol Pada Label Pakaian

Kalau ada yang tengok tu mesti dia faham makna keseluruhan simbol tersebut. Alangkah beruntungnya kalau faham maksud simbol pakaian. Tak la main beli je tanpa fikir cara penjagaan dia. Kita ni perempuan, serba sedikit kena ambil tahu tau makna simbol tu. Berguna sebenarnya…

CONTINUE READING

Bukan Rendam & Berus Semata, Ini Teknik Sental Baju Guna Tangan Dengan Betul

Perasan tak kadang-kala baju yang kita rendam dan berus tu terkeluar juga warna, benang masih tercarik, kain jadi kembang dan segala labuci atau hiasan atas baju habis tercabut, alahai! Sedih bila tengok baju yang baru je dua tiga kali pakai dah mula rosak. Sudahlah beli mahal, rosak pula tu. Silap-silap kita salahkan jenama baju tu pula. “Harga mahal tapi kualiti yilek!”. Lah! Janganlah macam tu. Sebenarnya, cara kita sental baju tu yang salah.

CONTINUE READING

5 Langkah Cara Basuh Pakaian Bayi Dengan Betul

Bahan kimia yang terdapat dalam sabun atau pakaian baru yang dihasilkan mungkin mengandungi bakteria dan pewarna yang kuat sehingga menyebabkan punca kulit bayi menjadi iritasi. Jadi, bagaimana nak mencegahnya? Ikut panduan dalam artikel ni.

CONTINUE READING
Donna