Currently Browsing: barang

Ambil Gambar ‘Upload’ Dan Jual Wah Senangnya Buat Duit Di Pasar ‘Online’!

Alahai sayangnya kalau buang barang yang masih elok, kan dah jadi satu pembaziran! Biasalah wanita kalau bab membeli champion tapi bila dah banyak sangat barang haa mula la pening sampai ada barang yang masih tidak terpakai lagi. Bukan itu sahaja buat mak-mak di luar sana pantang nampak iklan di televisyen, tak sampai berapa jam barang terus sampai depan rumah. 

CONTINUE READING

Sibuk? Ini Cara Mudah Untuk Bagi Keadaan Rumah Nampak Kemas & Bersih

Bila kekangan masa wujud, mulalah kita tak nak buang masa dengan kerja-kerja rumah yang tak sepatutnya dibuat. Sebolehnya setiap saat diisi dengan kerja harian yang wajib dibuat tapi nak buat macam mana, kalau tak bersihkan nanti rumah berhabuk dan kotor pula. Nak tak nak, kena kemaskan semua! Buat kerja kena be smart barulah rumah setiap hari kelihatan bersih dan segar walaupun rutin harian anda padat dengan kerja lain. Ha, jom tengok tip berikut.

CONTINUE READING

‘Be Smart’ Bila Uruskan Barang Kering Bahagian Dapur

Berdiri cekak pinggang tengok keadaan dapur. Penuh dengan barang, selerak! Kadang-kala tu kita dah kemas tapi tetap nampak selerak dan tak cukup tempat nak simpan barang. Terpaksalah letak dekat tepi kabinet. Itu yang pemandangan dapur terus jadi tak terurus. Hm, macam mana nak buat ni?

CONTINUE READING

Tak Ada Masa Nak Jaga Muka & Badan? ‘At Least’ 5 Barang Ni Ada Dekat Meja Solek

Kita ni perempuan. Nak tak nak kena juga jaga. Nak ke nanti suami lari sebab tak pandai jaga penampilan? Kalau malas sangat tu, sekurang-kurangnya jadikan senarai barang ni rutin harian anda.

CONTINUE READING

Meja Kerja Serabut? Pastikan Barang Wajib Ni Je Yang Ada

Bukan tak kemas tapi, bila kemas, 5 minit lepas tu selerak balik. Kadang-kala tu biarkan je berselerak tapi kalau dibiarkan keadaan tak semegah, nanti mood kerja pula hilang. Macam mana ni? Dah! Jangan risau sebab kami akan kongsikan tip untuk bagi ruang kerja yang efektif. Caranya… 

CONTINUE READING

Hati-Hati! Punca Peranakan Jatuh Akibat Aktiviti Seharian

Hebatnya seorang wanita adalah bila mereka mampu melakukan banyak kerja dalam satu masa. Haa memang tak dapat dinafikan, kadang-kadang selesai sahaja memasak mesti anda akan terus menjaga anak dan mengemas rumah. Bila suami tak ada, anda lah yang berperanan untuk menguruskan segala hal di rumah, sampaikan tong gas pun kena angkat! 

CONTINUE READING
Donna