Currently Browsing: baju

Fesyen Minimalis Untuk Hujung Minggu

Fesyen minimalis adalah fesyen yang tidak sarat dengan corak dan warna pakaian tidak lebih dari dua tona. Cukup dua atau satu. Jika inginkan penampilan nampak minimalis, elakkan dari memilih pakaian yang beropol, sarat dengan bunga dan mempunyai pelbagai warna pada satu penampilan. Minimalis ni simple tapi nampak ‘mahal’ walaupun harga baju tak mahal mana.

CONTINUE READING

“Rekaan Bahagian Lengan Baju Ni Menceritakan Kisah Neelofa…” – Rizalman

Jadi, pada malam itu Neelofa atau lebih mesra dengan panggilan Lofa telah menggayakan hasil air tangan rekaan dari pereka fesyen terkenal iaitu Rizalman. Fuh! Ingatkan Lofa menyarung baju dari rekaan pereka luar negara tapi apa maksud disebalik maksud baju tersebut?

CONTINUE READING

Bukan Untuk Bersihkan Gigi Je Tapi Ubat Gigi Selesaikan Masalah Rutin Harian Anda

Kalau sebut tentang ubat gigi, mestilah untuk membersihkan gigi sahaja betul tak? Tapi rupa-rupanya banyak kelebihan ubat gigi yang boleh digunakan untuk membantu menyelesaikan masalah rutin harian anda. Dengan mengunakan cara ni, anda bukan sahaja boleh berjimat tapi dalam masa yang sama mampu mengembalikan barang anda seperti yang baru. 

CONTINUE READING

Jangan Tahu Pakai Je! Jom Baca Makna Simbol Pada Label Pakaian

Kalau ada yang tengok tu mesti dia faham makna keseluruhan simbol tersebut. Alangkah beruntungnya kalau faham maksud simbol pakaian. Tak la main beli je tanpa fikir cara penjagaan dia. Kita ni perempuan, serba sedikit kena ambil tahu tau makna simbol tu. Berguna sebenarnya…

CONTINUE READING

Mana Lagi Bagus, Cuci Sendiri Pakaian Atau Hantar Je Dekat Dobi?

Apa yang kita pakai setiap hari, itulah diri anda sebenarnya betul tak? Sebab orang lain akan membaca personaliti anda daripada apa yang anda pakai. Selain ia menjadi keperluan untuk anda memakai baju setiap hari, tapi ia juga berfungsi untuk memberi gambaran yang cantik terhadap imej seseorang. 

CONTINUE READING

Bukan Rendam & Berus Semata, Ini Teknik Sental Baju Guna Tangan Dengan Betul

Perasan tak kadang-kala baju yang kita rendam dan berus tu terkeluar juga warna, benang masih tercarik, kain jadi kembang dan segala labuci atau hiasan atas baju habis tercabut, alahai! Sedih bila tengok baju yang baru je dua tiga kali pakai dah mula rosak. Sudahlah beli mahal, rosak pula tu. Silap-silap kita salahkan jenama baju tu pula. “Harga mahal tapi kualiti yilek!”. Lah! Janganlah macam tu. Sebenarnya, cara kita sental baju tu yang salah.

CONTINUE READING
Donna