Currently Browsing: bajet

Belanja Ikut Emosi, Potensi Kewangan Anda Bocor ‘Teruk’!

Ramai sekarang ni yang ‘depress’! Mana taknya bila dapat gaji je mesti habis sampai langsung tak ada simpanan. Pendek kata ramai semakin tertekan dengan taraf hidup yang semakin meningkat naik. Walaupun keadaan ekonomi tidak stabil, tapi ada diantara anda yang masih mengamalkan berbelanja ikut emosi. Kononnya nak hilangkan stres di tempat kerja atau ‘reward’ untuk diri sendiri tapi lain pula yang jadinya. 

CONTINUE READING

5 Sebab Mengapa Bank ‘Reject Loan’ Rumah Anda

Rancang dah lama nak beli rumah, tapi bila dapat sahaja keputusan daripada pihak bank kena 'reject' siapa tak sakit hati betul tak? Tambah lagi buat pasangan yang sudah lama berkahwin dan ingin mempunyai rumah sendiri bersama anak-anak memang sedih hati rasanya.

CONTINUE READING

Pilih Rumah Atau Kereta? Jangan Fikir Nak Nampak Hebat Di Mata Orang Je

Rumah atau kereta? Kedua-duanya mempunyai harga yang sangat mahal, tambah pula dengan ekonomi zaman sekarang sampai ada yang ikat perut untuk memilikinya satu hari nanti. Donna pasti ia bukan lah sesuatu perkara yang mustahil untuk dikecapi tapi ia melibatkan perancangan dan keputusan yang betul bagi mengelakkan anda tidak tersilap langkah. 

CONTINUE READING

Nak Berangan Macam Pergi ‘Oversea’? 5 Tempat Ni Wajib Anda Lawati

Buat apa nak habiskan duit pergi bercuti di luar negara, sedangkan di Malaysia ada banyak lagi destinasi yang mempunyai pemandangan cantik serta binaan yang unik untuk anda teroka. Bercuti dalam negara sendiri pun dapat memberi satu kepuasan kepada anda jika kita tahu tempat mana yang hendak dilawati. 

CONTINUE READING

Takut Poket ‘Kering’? Ini Tip Untuk Menyelamatkan Anda Daripada Tiada Duit

Sesetengah orang, awal bulan lagi dah 'poket kering' disebabkan bayar segala komitmen dan perbelanjaan bulanan. Haa walaupun perit, terpaksa lah telan juga sebab dah jadi tanggungjawab untuk anda melangsaikannya. Apa kata anda cuba tip ini untuk menyelamatkan anda daripada tiada duit langsung. 

CONTINUE READING

Tak Perlu Tunggu Lelaki Kaya Baru Nak Kahwin, Wanita Kena Pandai Cari Duit Sendiri!

Bayangkan jika suami tiba-tiba mempunyai masalah dari segi kewangan anda pula tidak bekerja atau tiada langsung duit? Wanita pada zaman kini harus lebih sedar dan bersedia walau apa jua keadaan kerana mempunyai duit hasil usaha sendiri rasanya sangat berlainan daripada anda bergantung harap pada pasangan. 

CONTINUE READING
Donna