Currently Browsing: air

“Mengah Aku!” – Seorang Guru Selamatkan 5 Remaja Perempuan Lemas

Bayangkan seorang individu cuba menyelamatkan lima orang yang memerlukan bantuan. Tiada siapa dapat bayangkan jika tiada bantuan daripada insan terpilih ini.

CONTINUE READING

Selain Dari Dalgona Coffee, Cuba Buat 2 Jenis Air Smoothies Ni Juga

Tapi, bila musim COVID-19 yang masih tak ada penawar ni, ramai doktor menasihatkan untuk ambil pengambilan makanan yang sihat seperti vitamin C supaya imunisasi badan lebih kuat untuk melawan virus yang melekat.

CONTINUE READING

Betul Ke Makanan Tradisional Mampu Rawat & Cegah Koronavirus?

Sehingga kini, Menteri Kesihatan Dr Seri Dr. Dzulkefly Ahmad mengeluarkan satu kenyataan menerusi laman twitter miliknya berkaitan dengan jumlah pesakit yang ada di Malaysia. Katanya, seramai 4 individu dijangkiti COVID-19 dibenarkan pulang hari ini. Jumlah kes COVID-19 telah sembuh sepenuhnya dan dibernarkan pulang.

CONTINUE READING

Bosan Air Masak? Jom Cuba Air Ni Kesihatan Tubuh & Kulit

Mungkin ada yang merasakan air buah dan sayuran tidak sedap berbanding air teh ais cincau tarik kat tepi jalan tu lebih mengiurkan tapi ingat! Kesihatan harus diutamakan. Kalau nak minum sekali-sekala tu boleh je la cuma jangan selalu dan cuba praktikkan menu minuman di atas dengan disertakan air masak 8 gelas sehari.

CONTINUE READING

Kalau Tak Nak Tergelincir Jatuh, Elakkan ‘Posisi Shower’ Ini Dengan Pasangan

Bila buat dalam bilik air, anda kena ingat yang kawasannya agak berbahaya sedikit kerana licin. Jadi ada beberapa posisi yang harus dielakkan untuk mengelakkan kecederaan yang berlaku. Bayangkan tengah sedap-sedap melayan perasaan dan sentuhan, tiba-tiba terjelupuk!

CONTINUE READING

Kahwin Dah Bertahun Tapi Mandi Junub Dengan Betul Pun Tak Tahu?

Kami yakin tak ramai yang tahu mandi junub dengan betul. Bukan apa, kalau mandi wajib tak betul, ibadat yang lain pun tak sah. Bayangkan penat-penat berhempas-pulas melakukan kebaikan untuk bekalan akhirat akan datang tapi bila ditimbang-tara rupanya amalan dipadam kerana mandi wajib tak sah. Nak ke? 

CONTINUE READING
Donna