Selepas 16 Tahun Berkahwin, Ozlynn Kongsi Tip Bahagia Berumah Tangga

Hey! Pergi mandi. Ya Allah, dengan bilik bersepah. Sorang lagi ni tak bangun-bangun. Apa lah anak aku nak jadi ni”

Kalau dah jadi mak-mak ni biasalah. Tak sah kalau sehari tak membebel. Mana taknya, penat menguruskan kerja rumah, hadap perangai anak-anak, fikir nak masak menu apa. Ha, belum lagi kalau wanita bekerja. Lagilah bertimbun-timbun kerja. Itu yang bila ada benda yang tak kena, membebel.

Tak membebel dekat rumah, dekat sosial media pun boleh jadi menaip panjang lebar meluahkan isi hati . Itulah yang dilakukan oleh pelakon Ozlynn yang menulis coretan tentang kebahagiaan rumah tangga menerusi instagram miliknya.

Tulisnya, bila melihat kelima-lima orang anaknya yang sudah besar panjang, seperti ingin mengandung semula tapi fikirkan kena bangun malam-malam uruskan anak, tak sanggup pula. Tambah pula, faktor umur yang semakin meningkat.

View this post on Instagram

My real duyung… kalau buh dugong sebelah… abishhhh… 🤣🤣 kakak chantiq fefeeling duyung cantik.. bila anak makin besar nih rasa mcm eh.. sikitnya anak aku.. boleh ngandung lagik nih…tp bila fikir balik nak bgn tgh2 malam balik.. hahahahahhaa trus nyanyi lagu kris dayanti.. ku tak sanggupppppppp.. 🤣🤣 mcm aku mengandung, bersalin xde masalah alhamdulillah.. cuma faktor umur la weh.. lain rasa masa ngandungkan moleiq.. lemau naw2… berbeza tau ngandung umur 20an dgn 30an.. laki aku dh dok kira2.. kalau ngandong lagi anak aku 15 tahun dia dh 50 lebih.. mcm atok anta cucu pi school dia kata🤣.. utk aku age doesn’t matter.. yg penting tanggungjwp!! Mampu ke?? Jgn tau buat anak pastu anak2 terbiar merayau tah kemana.. makan ke anak? Siapa kwn2 dia.. yg laki risau dok usik anak dara org, yg pompuan dok risau jantan dok hangkut.. sume tu kena tau.. aku sampai ke tua nih pun.. kawan laki ajak keluar aku suh jumpa laki aku dulu mintak izin.. padahal nnt laki aku join jugak.. tp mesti kena minta izin suami aku.. ye!! Aku ajar kawan lelaki aku mcm tu.. so suami aku tau aku kuar g mane n dgn sape.. nnt dia nak dtg join ke amik ke senang.. kdg pi main badminton je.. ttp kena minta izin suami.. haaa tu salah satu tips kebahagiaan.. ehh, suami aku pun minta izin kat aku tau kalau nk pegi memane.. kata dia bkn sebab apa.. takot fitnah, takot kalau aku ada plan lain ke.. perlukan dia.. nampak x?? Sbnrnya senang nak bahagia kalau suami isteri tau tanggungjwp memasing.. ok dh somi nak ajak mandi jap.. eh bekpes.. 😝 pls watch our YouTube channel, JOZLYNNHANANIA UTK TGK VIDEO DUYUNG N DUGONG🤣🤣🤣

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania) on

My real duyung… kalau buh dugong sebelah… abishhhh… 🤣🤣 kakak chantiq fefeeling duyung cantik.. bila anak makin besar nih rasa macam eh.. sikitnya anak aku.. boleh ngandung lagik nih…tp bila fikir balik nak bgn tgh2 malam balik.. hahahahahhaa trus nyanyi lagu Kris Dayanti.. ku tak sanggupppppppp.. 🤣🤣 mcm aku mengandung, bersalin xde masalah alhamdulillah.. cuma faktor umur la weh.. lain rasa masa ngandungkan moleiq.. lemau naw2… berbeza tau ngandung umur 20an dgn 30an.. laki aku dh dok kira2.. kalau ngandong lagi anak aku 15 tahun dia dh 50 lebih.. mcm atok anta cucu pi school dia kata🤣.. utk aku age doesn’t matter.. yg penting tanggungjwp!! Mampu ke?? Jgn tau buat anak pastu anak2 terbiar merayau tah kemana.. makan ke anak? Siapa kwn2 dia.. yg laki risau dok usik anak dara org, yg pompuan dok risau jantan dok hangkut.. sume tu kena tau.. aku sampai ke tua nih pun.. kawan laki ajak keluar aku suh jumpa laki aku dulu mintak izin.. padahal nnt laki aku join jugak.. tp mesti kena minta izin suami aku.. ye!! Aku ajar kawan lelaki aku mcm tu.. so suami aku tau aku kuar g mane n dgn sape.. nnt dia nak dtg join ke amik ke senang.. kdg pi main badminton je.. ttp kena minta izin suami.. haaa tu salah satu tips kebahagiaan.. ehh, suami aku pun minta izin kat aku tau kalau nk pegi memane.. kata dia bkn sebab apa.. takot fitnah, takot kalau aku ada plan lain ke.. perlukan dia.. nampak x?? Sbnrnya senang nak bahagia kalau suami isteri tau tanggungjwp memasing.. ok dh somi nak ajak mandi jap.. eh bekpes.. 😝

Dalam pada itu, pelakon berusia 37 tahun ini turut menyelit walaupun umur semakin berusia, itu bukanlah menjadi masalah utama tapi pasangan harus tahu tanggungjawab masing-masing. Iyalah, bila dah ada anak ni, bukan je nak pastikan mereka membesar dengan sihat tapi perlu tahu siapa kawan mereka, apa mereka buat.

Bukan tu je, sisi suami juga perlu ambil kisah dan sebagai isteri kena tahu batas pergaulan dengan kawan lelaki. Jangan ingat walaupun suami dah kenal kawan lelaki tu, isteri boleh ambil kesempatan dengan keluar tanpa minta izin. Apa pun perlu minta izin dengan suami.

Ozlynn juga turut menambah, bukan susah nak rasa bahagia pun selagi suami isteri tahu tangggungjawab dan tak lepas tangan bagi sebelah pihak uruskan semua tentang kerja.

Moga perkongsian ini dapat beri manfaat buat semua pembaca Donna.

 

 

 

 

Tags: , , , ,
Previous Post Next Post

Komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares
Donna