CitraDonna Sihat ZeKool

Anak Lelaki Ambil Masa Terlalu Lama Di Tandas? Mungkin Sebab Masalah ‘Phimosis’!

Adam kata sakit tiap kali masa buang air kecil tapi saya tengok tak ada apa apa pun. Eh, kenapa ye bila Adam kencing macam ada bengkak ke atau belon kat hujung? Selepas beberapi hari, Adam demam lagi dan kerap mengalami jangkitan di bahagian kemaluan. Masalah ini berterusan berbulan lamanya sehinggalah kami mendapatkan rawatan di hospital.

CONTINUE READING
D-Buzz ZeKool

Video Lelaki Solat Sambil Dukung Anak Menjadi Perhatian Netizen

Artikel ini kami tulis disebabkan semalam viral satu video yang menunjukkan seorang lelaki sedang mendukung anaknya ketika solat berjemaah di salah sebuah masjid. Rentetan itu ramai yang menyuarakan suara mereka dengan menyoalkan adakah solat cara lelaki ini sah?

CONTINUE READING
D-Licious Donna Tasty ZeKool

Alamak Terlebih Masin Pula! Jangan Gelabah Guna Cara Ini Untuk Ubah Suai Masakan Anda

Eh nanti dulu! Haa selalunya bagi wanita yang sering ke dapur dan memasak pasti akan mengalami masalah ni, Donna faham kadangkala aktiviti memasak bukan la sesuatu perkara yang mudah kerana ia memerlukan kepakaran dan ilmu untuk menghasilkan hidangan yang lazat untuk keluarga. 

CONTINUE READING
CitraDonna Sihat ZeKool

Nak Tahu Badan Cukup Air Atau Tak? Cek Warna Air Kencing Anda

Badan kita ni nak guna lama. Jadi, untuk badan kekal sihat, kenalah imbangkan jumlah air masak. Dengan cara mana? Baca warna air kencing. Mungkin perkongsian ini sesetengah pembaca Donna dah tahu tapi kami yakin masih ada sesetengah lagi yang tak tahu pengetahuan am ni.

CONTINUE READING
D-Licious Donna Tasty ZeKool

Kuih Tradisional Paling Senang Nak Buat! Jom Belajar Resepi Onde-Onde Inti Kelapa

Kalau bab memasak lauk pauk memang nombor satu, tapi bila mak mertua panggil suruh buat kan kuih untuk minum petang. Alamak cepat cepat google resepi! Donna faham, sesetengah wanita pasti mempunyai kelebihan masing-masing ada yang pandai masak masakan Melayu ada juga pandai buat kuih. 

CONTINUE READING
D-Buzz ZeKool

KKM Minta Orang Ramai Ambil Vaksin Influenza Setiap Tahun?

Mungkin orang ramai fikir virus ini bermula dari satu individu ke satu individu melalui batuk atau selsema tapi sebenarnya ada faktor utama lain juga. Menurut satu kajian dilakukan oleh Pengerusi Jabatan Perubatan Pencegahan, Sekolah Perubatan Vanderbilt Doktor William Schaffner, virus Influenza ini sebenarnya dibawa oleh dari burung dan khinzir dimana tersebar luas dari Eropah ke Asia Tenggara.

CONTINUE READING
CitraDonna Deko ZeKool

Rajin Masak Tapi Malas Kemas Dapur? Baca Trik Ni Untuk Penyelesaian

Percaya tak ramai diantara kita yang rajin masak tapi malas kemas dapur? Haa bab mengemas dapur ni memang ‘liat’ sikit nak buat tambah lagi jika anda selesai memasak untuk hidangan yang banyak. Setiap ruang dalam kediaman anda, semestinya mempunyai susun atur yang tersendiri tidak kira sama di ruang tamu atau pun dapur. 

CONTINUE READING
CitraDonna Famili & Hubungan ZeKool

Kesan Bila Suami Isteri Tidur Berasingan

Alasan sebab anak-anak nak tidur sama so susah mereka nak tidur bersama. Ya, memang betul tapi bukankah melentur buluh dari rebungnya? Didik anak untuk tidur dibilik mereka sendiri. Khaskan katil untuk mereka. Pada awalnya memang agak sukar tapi untuk kebahagiaan satu keluarga.

CONTINUE READING
CitraDonna Sihat ZeKool

Warna Rambut Memang Nampak Cantik Tapi Ramai Tak Tahu Ia Bahaya!

Bagi yang free hair salah satu cara untuk membuatkan penampilan anda berbeza adalah dengan mengubah gaya dandanan rambut seperti mewarnakannya. Dah masuk tahun 2020 ni seiring dengan peredaran zaman memang banyak pilihan warna yang menarik, haa anda pun mula lah rambang mata. 

CONTINUE READING
Kool FM

Saya Sudah Tawar Hati – Noor Nabila

Kakak Neelofa, Noor Nabila Mohd Noor, terkilan apabila suaminya, Sharnaaz Ahmad, 34, didakwa sengaja memanjangkan proses perceraian mereka.

CONTINUE READING
Learn More

About Myself

Follow Me

On Instagram

Discover

My Travels

Donna