Kuah Rojak Kalau Nak Sedap Kena Buat Dengan Air Tangan Sendiri Baru Padu!

Tidak kira bekerja atau pun tidak, memasak memang sudah menjadi rutin harian buat kaum wanita, walaupun kadang-kadang tu dah penat bekerja tapi anda akan tetap menyiapkan hidangan buat seisi keluarga. Ilmu memasak ni memang penting bagi wanita kerana setiap masakan yang anda hidangkan kepada mereka dapat merasai sendiri air tangan anda. Haa power kan!

Masakan yang simple pun dah boleh buat keluarga anda gembira percaya tak? Haa hujung minggu waktu petang-petang apa kata anda cuba resepi rojak tauhu. Tak perlu beli di kedai, buat sendiri pun boleh kerana bahan-bahan yang digunakan mudah di dapati mana tahu lepas ni mak mertua pun suka. Jom tengok resepi di bawah!

Image result for kuah rojak

Sumber : cookpad

Bahan Kuah Rojak

  • Cili kering 10 tangkal
  • Sos cili
  • Belacan
  • Gula merah
  • Gula pasir
  • Kicap pekat manis
  • Air satu cawan
  • Tepung jagung

Cara Penyediaan

Campur kesemua bahan kecuali tepung jagung, pastikan anda masak sehingga gula cair kemudian masukkan tepung jagung sedikit demi sedikit. Kacau sehingga pekat untuk lebih sedap letakkan kacang tumbuk dan boleh digaulkan bersama tauhu,timun dan kangkung. Dah siap!

Bukan anak-anak je suka, mana tahu lepas ni sampai mak mertua pun minta resepi kuah rojak jadi jangan lupa untuk kongsikan kepada mereka dan nak tahu info yang lebih menarik anda boleh klik link di sini :

Anda Nak Bercuti Dengan Tenang? Elak 5 Makanan Ini Sebelum Menaiki Kapal Terbang

 

 

 

Sumber : keluarga 

 

 

 

Tags: , , , , , , , , ,
Previous Post Next Post

Komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares
Donna