Jangan Salahkan ‘Sheet Face Mask’ Bila Tak Ada Kesan, Mungkin Cara Pemakaian Salah

Pakai face mask pun kadang-kadang tak jadi. Tipulah kata face mask ni bagus!”

Mesti ada yang pernah mengalami situasi ini kan? Pakai, pakai tapi tak berkesan. Keadaan wajah sama je seperti sebelum tu, tak ada perubahan langsung padahal tengok orang review dengan iklan elok je. Tambah peliknya lagi, hampir kesemua jenama sheet face mask tak berkesan dekat muka ni alahai.. Takkanlah satu jenama pun tak sesuai?

Bukan apa, kalau pakai sheet face mask bolehlah manjakan wajah. Lagipun senang kalau pakai sheet face mask yang. Tepek 15 minit lepas tu buang. Tak payah dah nak cuci dan sental macam pakai clay mask.

via GIPHY

Untuk pengetahuan anda, memakai sheet face mask ada caranya. Mungkin salah satu punca tak berkesan disebabkan pemakaian yang salah. Ha… Jangan ingat sekadar tampal dan buang je face mask tu.

Pemakaian yang sebenar ada 6 langkah. Mungkin anda tertinggal salah satu langkah yang menyebabkan manfaat sheet face mask tak berkesan pada wajah. Nak tahu langkah yang betul, jom tengok cara berikut.

Sumber: ig skincalls

Tahu dah macam mana pakai sheet face mask dengan betul? Bila ingat balik mesti ada langkah yang tertinggal atau ada langkah yang anda tak tahu pun kena buat kan? Tak apa, lepas ni cuba praktikkan.

Kalau anda sudah mengikuti langkah di atas tapi masih lagi tidak berkesan atau kulit bertambah teruk, sebaiknya berjumpa dengan doktor pakar atau pergi mana-mana spa yang sudah diiktiraf untuk dapatkan nasihat dan mengetahui masalah kulit anda. Okay?

Untuk bacaan yang lebih menarik, anda boleh klik saja senarai artikel berikut: Jangan Buang Sisa Buah-Buahan, Banyak Manfaat Tau! , Antara Tanaman Hijau Yang Murah & Mudah Jaga

 

 

 

 

Sumber: ig skincalls

Tags: , , , , , , , ,
Previous Post Next Post

Komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares
Donna