Doktor Perubatan In Kongsi Tip Untuk Cepat Hilangkan Ulser Mulut

Urgh! Baca tajuk pun dah boleh rasa pedihnya bila ulser mulut timbul pada bahagian gusi, lidah, dinding pipi dan bahagian dalam bibir. Hanya satu tompokan putih yang kecil pun sudah tak senang duduk sepanjang hari. Nak makan, minum, bercakap semua terseksa sampai tak ada selera nak makan dan tak ada mood.

Itu baru kita yang dewasa yang kena, bayangkan kalau budak-budak kecil. Confirm asyik merengek je 24 jam je sebab rasa pedih, berdenyut dan tak selesa pada bahagian ulser. Para ibu pula bila tengok anak menangis sebab ulser, terus tak keruan mencari jalan penyelesaian.

Sumber: hangatdotcom

Walaupun ulser mulut tak serius tapi agak sakit jika di biarkan lama tapi kalau ia tumbuh dalam kuantiti yang banyak dalam pada masa yang sama. Terseksa jugak seminggu dua!

Ada ubat untuk cepat baik…

Okay, sekarang ni jangan risau lagi sebab salah seorang doktor perubatan, Dr Kamarul Ariffin berkongsi tip untuk hilangkan ulser dengan cepat. Para ibu mesti suka dengan tip ni.

Ubat gel atau losyen…

Ubas Pes

Ubat Kumur

 

Selain dari ubat, boleh guna cara ini..

Beliau turut memberi jalan penyelesaian yang lain selain menggunakan ubat-ubatan dengan menyenaraikan beberapa tip berikut.

Untuk pengetahuan anda, segala jenis ubat yang disenaraikan oleh Dr. Kamarul boleh didapati di farmasi yang berdekatan. Siapa yang tengah terkena ulser tu, semoga cepat baik ye?

Nak tahu cara alami dapatkan efek bibir mungil, baca artikel ni:

Oles Hirisan Halia Di bibir Untuk Efek Bibir Mungil

 

 

 

Sumber: twitter Dr. Kamarul

Tags: , , , , , , , , ,
Previous Post Next Post

Komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares
Donna