Currently Browsing: Tip Santai

Bercuti Ke Luar Negara Siap Bagi Nasihat, Inikah ‘Spesis’ Tak Faham Bahasa?

Ingatlah, walaupun ada urusan penting sekalipun, janganlah dikongsi kepada umum sebab boleh membangkitkan kemarahan awam. Bukan apa, tak adillah pada mereka yang sanggup mengikut perintah kawalan pergerakan sebab nak membantu mengurangkan jumlah pesakit COVID-19 tapi ada segelintir mereka sedap bercuti. Tak fikir ke mereka akan frontline yang sedaya-upaya berkerja-keras menguruskan pesakit wabak berjangkit ini?

CONTINUE READING

Kes COVID-19 Makin Meningkat, Selebriti Ini Masih Berseronok Di Luar Negara

Tindakan segelintir artis yang masih berdegil bercuti ke luar negara membangkitkan kemarahan ramai. Isu pandemik ini bukan mainan. Jika tiada kerjasama di antara semua rakyat Malaysia, langkah untuk membendung wabak merbahaya ini akan menjadi makin sukar. Jadilah rakyat prihatin dengan bertindak bijak.

CONTINUE READING

COVID-19: Berbaloikah Perjudikan Nyawa Sendiri Beli Tiket Flight Murah Ke Luar Negara?

Seorang pengguna Twitter memaklumkan tiket penerbangan ke Seoul rupanya sudah habis ditempah walaupun negara itu mencatatkan 8086 kes jangkitan koronavirus selepas iran yang berjumlah 12729 orang. Persoalannya, berbaloikah kita memperjudikan nyawa sendiri dan orang lain untuk sekeping tiket penerbangan?

CONTINUE READING

Badan Perlukan Rehat, Ketahui Masa Tepat Untuk Ambil Cuti Panjang

Bayangkan lima hari bekerja dan hanya dua hari saja cuti iaitu pada hujung minggu. Itu pun kalau betul-betul tak ada kerja, kalau ada kerja yang perlu diuruskan pada sabtu dan ahad? Macam mana nak ‘me time’? Mungkin perkara ini tak nampak kesan pada mereka yang belum berkahwin. Cuba fikir bagi golongan wanita yang sudah berkahwin. Adakah 15 jam sehari baik untuk kesihatan?

CONTINUE READING

Barang Ni Wajib Anda Bawa Untuk Melancong Pada Musim Sejuk

Yes musim sejuk datang lagi masa ni lah anda perlu ambil peluang untuk melancong di luar negara! Haa Donna tahu kebanyakannya ramai yang tidak tahan sejuk, walaupun hujan atau pasang aircond mesti cepat-cepat dah tarik selimut berselubung. Tapi bagi yang sukakan sejuk dan ingin mengembara pada musim winter ini barang yang anda perlu bawa. Jangan sampai beku kat sana sudah! 

CONTINUE READING

Teringin Nak Bulan Madu Yang ‘Awesome’? Nah Baca Ni Kalau Anda Nak Tahu Lebih

Sekejap je dah masuk tahun baru, bagi pasangan yang baru sahaja kahwin pasti anda sedang mencari lokasi dan tempat menarik untuk dijadikan sebagai destinasi bulan madu. Eh nanti dulu, ‘honeymoon’ ni bukan untuk pasangan yang baru kahwin je tapi bagi anda yang ingin menyegarkan semula hubungan rumah tangga yang telah bertahun dibina.

CONTINUE READING
Donna