Currently Browsing: Santai Donna

Tak Perlu Sampai Ke Greece Dekat Thailand Pun Ada Santorini!

Sebut je pasal Thailand apa agak-agaknya yang terlintas di fikiran anda? Mesti anda terbayangkan pelbagai jenis makanan yang ada di Phuket, Bangkok dan Hatyai. Opss bukan setakat tu je, masih ramai lagi yang tidak tahu tentang satu lokasi menarik yang wajib anda lawati apabila sahaja di Thailand iaitu Hua Hin. Bunyi macam pelik je mesti jarang anda dengar kan betul tak?  

CONTINUE READING

Bela Si Manja Memang Best, Tapi Apa Nak Buat Kalau Rumah Bau Kencing Kucing?

Haa apa yang bising-bising tu, biasalah bela si manja ni memang seronok tapi bila ada ragamnya yang tak menentu boleh tension dibuatnya. Donna faham kadangkala bagi anda yang mempunyai kucing di rumah pasti akan mengalami masalah seperti di atas bukan setakat lantai, dinding pun dia boleh pancut. 

CONTINUE READING

Anda Nak Bercuti Dengan Tenang? Elak 5 Makanan Ini Sebelum Menaiki Kapal Terbang

Aktiviti melancong mesti lah sesuatu perkara yang menyeronokkan betul tak? Tapi kadang kala ramai di antara anda terlepas pandang atau memang remeh tentang keselamatan dan kesihatan sebelum berangkat ke destinasi yang hendak dituju. Kebiasaanya bagi yang bercuti dengan menaiki kapal terbang anda sering terlupa tentang pemakanan yang betul sebelum anda terbang menaiki pesawat. 

CONTINUE READING

Kalau Bercuti Dekat Adelaide Australia, Restoran Halal Apa Je Yang Ada?

Tak ramai yang tahu tentang keunikkan di bandar Adelaide. Entah-entah dalam kalangan pembaca Donna ni, ada yang baru tahu kewujudan tempat ini di negara Australia. Padahal di bandar Adelaide ni ada banyak restoran halal yang sesuai untuk mereka yang bercuti bersama keluarga. Ha.. mesti terkejutkan? Jom tengok senarai restoran yang anda boleh pergi bila ke sana.

CONTINUE READING

Rezeki Dapat Main Salji Walaupun Bukan Pada Musim Sejuk Di Mount Buller Melbourne

Seronoknya jika dapat bawa anak-anak merasai suasana snowfall dan salji tebal, haa mesti ramai yang memilih musim sejuk sebagai pilihan untuk melancong kerana pemandangannya yang indah dan cuaca tenang mampu membuatkan anda tidak akan lupa tentang pengalaman tersebut bersama keluarga. 

CONTINUE READING

Percutian Paling Santai! Dah Sampai Melbourne Wajib Singgah 5 Tempat Menarik Ni

Untuk anda yang tengah merancang untuk melancong pada musim cuti sekolah nanti, Melbourne adalah salah satu destinasi menarik yang patut anda kunjungi bersama keluarga. Ia merupakan bandar raya atau ibu negeri yang terbesar di Australia selain dari Sydney. Jom lihat satu persatu tempat yang wajib anda singgah jika sampai di Melbourne pasti membuatkan anda teruja!

CONTINUE READING
Donna