Currently Browsing: Penjagaan Kulit

Bawah Mata Jadi Hitam Bukan Sebab Tak Cukup Tidur Je! Ini Sebab Lain Yang Anda Patut Tahu

Alahai kesiannya dah makeup pun masih nampak lagi lingkaran gelap bawah mata tu! Hmm kebiasaanya ramai yang mengganggap dark circle terjadi akibat tidak cukup tidur. Tapi ada sebab-sebab lain yang anda belum tahu dan ia berkait rapat dengan masalah kesihatan sehingga ia agak sukar gelap bawah mata anda untuk dihilangkan.

CONTINUE READING

Nak Kulit Wajah Bebas ‘Whitehead’ Dan ‘Blackhead’ Ini Fakta Yang Anda Perlu Baca

Tengok dari jauh cantik, tapi bila dekat-dekat ish menggerutu muka, haa kan dah malu! Perkara macam ni kebiasaanya dialami oleh kaum wanita. Walaupun makeup boleh menutup segala cela, namun masalah whitehead dan blackhead tetap menjadi punca utama mengapa kulit wajah anda tidak licin dan cantik.

CONTINUE READING

Awas Jika Anda Ada Bintik Putih Ini Di Wajah!

Bila ada bintik putih bawah mata rasa macam nak picit je! Haa itu bukannya jerawat ye seperti yang ada sangkakan tapi ia adalah biji kolesterol atau lebih dikenali sebagai milia seeds . Walaupun dah guna pelbagai produk, masih tidak hilang? Haa jangan risau buat para wanita di luar sana kerana Donna akan kongsi kan pada anda cara mudah untuk hilangkannya. 

CONTINUE READING

Ini ‘Trick’ Terbaik Untuk Elak Tangan Nampak Tua Berbanding Muka

Berkedut dan berurat, oh no! Sudah menjadi fitrah wanita untuk kelihatan sentiasa cantik di hadapan orang lain namun kebanyakan diantara anda yang lebih mementingkan penjagaan wajah daripada bahagian lain seperti tangan dan kaki. Anda perlu sedar bahawa kulit tangan juga adalah bahagian yang sering diberi perhatian dari sudut mata pandangan orang lain ketika bercakap dengan anda.

CONTINUE READING

Bagi Wanita ‘Super Busy’, Ikut 3 Langkah Jaga Kulit Muka Ni. Serius Tak Susah Pun!

Tak perlu kusutkan kepala untuk pergi ke spa kecantikan, sebab Donna akan kongsikan kepada anda 3 tip penting untuk bebas daripada masalah jerawat dan muka yang kusam. Jom lihat langkah di bawah yang pastinya serius tak susah pun.

CONTINUE READING

Salah Pakai Produk Kecantikan, Boleh Bahayakan Bayi Dalam Perut

Selalunya time mengandung ni lah, anda akan mengalami alahan yang teruk. Bila muka naik jerawat, kulit kusam mesti hati tak senang. Nak keluar pun rasa malas kan? Sudah menjadi lumrah, semasa proses kehamilan banyak perkara yang harus dijaga untuk menjaga kesihatan anda dan bayi. Nak cantik tu boleh untuk menaikkan lagi seri wajah tapi cuba check ada tak bahan ni dalam skincare anda?

CONTINUE READING
Donna