Currently Browsing: Penjagaan Kulit

Tiada Lagi Istilah Muka Putih Tangan Hitam, Guna Je 4 Bahan Ni!

Alamak malunya! Masalah besar jika wanita mempunyai muka putih tangan hitam, pasti akan ditegur oleh kawan-kawan. Mana tidaknya, tangan ni hari-hari terkena cahaya matahari lepas tu ditambah pula dengan tidak memakai krim pelindung matahari makin berkilat lah tangan tu. 

CONTINUE READING

‘Home Remedy’: Sapu Minyak Badam Manis Untuk Hilangkan Gelap Bawah Mata

Jenuh la nak tepek concealer banyak-banyak bawah mata, bila dah tengahari mula la nampak kelabu. Panda eyes ni bukan hanya berpunca daripada tidak cukup tidur, kadangkala bagi anda yang mempunyai genetik agak sukar untuk hilangkannya walaupun dah guna pelbagai produk. 

CONTINUE READING

Penting Bersihkan Muka Anda Dengan Skrub

Kadang-kadang anda dah cuci muka tapi cuba ambil kapas dan toner gosok pada muka mesti ada lagi kotoran. Salah satu punca muka anda kelihatan kusam kerana tiada proses pengelupasan kulit untuk merawat wajah anda. Jadi penting sebenarnya untuk anda pakai skrub dalam rutin penjagaan muka.

CONTINUE READING

Tak Perlu Pencuci, Ikut 9 Syarat Ini Untuk Elakkan Faraj Berbau & Berlendir

Untuk pengetahuan anda, vagina kita ada bau dia tersendiri kerana bergantung kepada gaya hidup dan pola pemakanan kita. Jadi, nak memastikan Miss V dalam keadaan bersih dan wangi, cukup dengan membilas setiap kali mandi dan membuang air kecil atau besar, bilas dengan air sehingga hilang kotoran najis. Okay?

CONTINUE READING

‘Double Cleansing’ Penting Buat Wanita Yang Suka ‘Makeup’

Mungkin ramai yang dah tahu tentang 'double cleansing' tetapi tak semua wanita menganggapnya adalah rutin penting. Bagi siapa yang sudah mengamalkan teknik ini pasti anda akan dapat lihat hasilnya yang 'da bomb'! Hari-hari pakai 'makeup' memang tujuan untuk cantik, tapi anda perlu tahu kulit muka yang bersih mampu membuatkan solekan anda tahan lebih lama dan tak perlu tebal-tebal pun. 

CONTINUE READING

Hilang Nafsu Makan! Wanita Kurus Perlu Berhenti Amalkan Minum ‘Chia Seed’

Bila bab nak cantik ni macam-macam perkara wanita sanggup lakukan sebagai contoh amalkan minuman jamu dan makan 'supplement'. Haa bukannya tak boleh nak amalkan semua tu, tapi anda perlu tahu kebaikan dan keburukannya walaupun ia terbukti berkesan dalam aspek kecantikan. 

CONTINUE READING
Donna