Currently Browsing: D-Licious

Pisang Abu Nipah Kalau Buat Bubur, Memang Lemak Semacam!

Kalau nak tahu, agak banyak kuantiti kalau nak buat pisang goreng. Yelah, tiga biji je dah cukup untuk empat orang makan. Selebihnya, kita boleh masak bubur.

CONTINUE READING

Tiada Lagi Sesi Makan Bersama, Akhirnya Video Masak Sugu Pavithra Dimuatnaik!

Dalam video mereka yang terbaru ini ada sedikit kelainan. Kepada yang menonton sehingga tamat video masakan Sugu Pavithra pastikan akan melihat mereka sekeluarga menikmati hidangan tersebut bersama anak-anak tetapi, kali ini tidak.

CONTINUE READING

Anak Pasti Suka! Jom Buat ‘French Toast’ Guna ‘Microwave’

Katakanlah satu hari jam loceng anda tak berbunyi. Nak buat sarapan anak pun tak banyak masa. Jangan risau, anda masih boleh buat French Toast dengan menggunakan ketuhar dalam cawan sahaja.

CONTINUE READING

Tip Nak Bagi ‘Bater’ Pisang Goreng Ranggup!

Kami pun sama, baru-baru ni ada orang tanya tip macam mana nak bagi ranggupkan ‘bater’ pisang ni dan lagi sedap dari yang jual di gerai. Of course berbunga-bunga masa tu hati. Jadi, kami ambil keputusan untuk kongsi tip ini dengan semua pembaca donna!

CONTINUE READING

Rupanya Milik Anak Malaysia! Wajib Singgah Kantan Catering Jika Ke Melbourne

Empat tahun membuka perniagaan di luar negara sememangnya pengalaman yang berharga untuk Hisham. Banyak eksperimen dilakukan dalam menghasilkan dan memperkenalkan menu masakan kita yang lazat kepada penduduk di sana.

CONTINUE READING

Apa Kena Buat Supaya Hujung Bulan Anda Sekeluarga Tak Makan Pasir

Ha, bila dah beli barang dapur itu jangan pula tidak masak. Ada yang berpendapat untuk masak makanan untuk bekalan seminggu pada hujung minggu. Apabila anda masak dengan air tangan sendiri, anda lebih teliti mengenal pasti bahan di dalam masakkan. Anda  pun boleh kawal nutrisi makanan yang anda beri kepada anak-anak anda.

CONTINUE READING
Donna