Currently Browsing: D-Licious

‘Trick’ Memasak Paling Sempoi Buat Mak-Mak Yang Sibuk Bekerja

Wanita ni sifatnya memang jenis yang multitask, sambil memasak masa tu juga lah kemas rumah. Pengurusan masa ni sangat penting bukan hanya untuk kaum wanita sahaja, malah untuk para suami pun kena peka tau. 

CONTINUE READING

Buat Sendiri Pun Boleh! ‘Pen Cai’ Resepi Sup Istimewa Untuk Sambutan Tahun Baru Cina

Bagi yang masih belum tahu, Pen Cai adalah satu sajian yang menjadi pilihan pada musim Tahun Baru Cina kerana portion yang dihidangkan adalah besar untuk dikongsi bersama ahli keluarga yang lain. Eh jangan terkejut, bagi bukan yang berbangsa cina pun anda boleh menikmatinya sendiri dengan berpandukan resipi yang Donna akan kongsikan dibawah. 

CONTINUE READING

Bekal Unik Tapi Seram! Lihat Bagaimana Wanita Ini Bekalkan Makanan Untuk Suami Bertuah

Lepas ni bolehlah sampaikan sesuatu pada suami melalui corak bekal makanan. Misalnya, kalau anda merajuk, buat je makanan yang menunjukkan ekspressi wajah sedang marah dan kalau nak shopping hujung minggu ni, buat je bekal makanan isnin sampai jumaat berunsurkan beg tangan, kepingan duit, baju, ihiks! 

CONTINUE READING

Tak Payah Beli, Mak-Mak Kena Cuba Resepi ‘Corn Dog Cheese’ Leleh!

Bila dah habis gelombang Kdrama, haa sekarang ni makanan masyarat Korea pula menjadi pilihan orang kita. Memang tidak dapat dinafikan ramai diantara anda yang mengambil peluang untuk melancong ke sana untuk menikmati hidangan dan mempelajari budaya di sana. 

CONTINUE READING

Alamak Terlebih Masin Pula! Jangan Gelabah Guna Cara Ini Untuk Ubah Suai Masakan Anda

Eh nanti dulu! Haa selalunya bagi wanita yang sering ke dapur dan memasak pasti akan mengalami masalah ni, Donna faham kadangkala aktiviti memasak bukan la sesuatu perkara yang mudah kerana ia memerlukan kepakaran dan ilmu untuk menghasilkan hidangan yang lazat untuk keluarga. 

CONTINUE READING

Kuih Tradisional Paling Senang Nak Buat! Jom Belajar Resepi Onde-Onde Inti Kelapa

Kalau bab memasak lauk pauk memang nombor satu, tapi bila mak mertua panggil suruh buat kan kuih untuk minum petang. Alamak cepat cepat google resepi! Donna faham, sesetengah wanita pasti mempunyai kelebihan masing-masing ada yang pandai masak masakan Melayu ada juga pandai buat kuih. 

CONTINUE READING
Donna