Currently Browsing: D-Licious

Kuah Rojak Kalau Nak Sedap Kena Buat Dengan Air Tangan Sendiri Baru Padu!

Tidak kira bekerja atau pun tidak memasak memang sudah menjadi rutin harian buat kaum wanita, walaupun kadang-kadang tu dah penat bekerja tapi anda akan tetap menyiapkan hidangan buat seisi keluarga. Ilmu memasak ni memang penting bagi wanita kerana setiap masakan yang anda hidangkan kepada mereka dapat merasai sendiri air tangan anda. Haa power kan! 

CONTINUE READING

Hidangan Tradisional, Jom Cuba Menu Daging Autentik Memang Tak Mengecewakan

Bila bercakap sahaja tentang menu tradisional mesti dalam fikiran anda ianya agak renyah untuk dibuat kerana bahan-bahannya sukar untuk didapati dan banyak yang diperlukan tapi jangan disangka bila dah siap dimasak memang rasa tu tak pernah mengecewakan!

CONTINUE READING

Ulam-Ulaman Bukan Setakat Penambah Selera Tapi Banyak Manfaat Yang Anda Belum Tahu

Haa sebut sahaja tentang ulam-ulaman mesti anda sudah terbayangkan hidangan makan tengahari dengan lauk pauk yang pasti menaikkan selera anda bila dicicah pula dengan sambal belacan atau budu. Umpph! Tapi ia bukan setakat penambah selera malah ulam-ulaman ini sebenarnya mengandungi seribu satu khasiat yang anda tidak tahu. 

CONTINUE READING

Lain Dari Yang Lain, Mi MAGGI® Goreng Kerabu Seafood Kelantan Untuk Seisi Keluarga!

Impian untuk masak setiap hari kadang-kala merumitkan dek kerana kekangan masa. Bayangkan bila balik rumah hari dah senja. Anda pula sibuk melayan karenah anak yang belum mandi, ada pula yang merengek kelaparan sambil anda berperang dengan kuali memasak di dapur. Haih, yang tahu je tahu perasaan ni. Hiks! Tapi jangan mengeluh, kerana percayalah momen ini yang pasti dirindui saat anak sudah besar membawa haluan sendiri.

CONTINUE READING

‘Smoothies’! Basahkan Tekak Dengan Gabungan 4 Jenis Buah

Kali ni kami akan kongsikan resipi smoothies gabungan dari 4 jenis buah iaitu kelapa, pisang, epal dan rasberri. Kesemua bahan buah ini mempunyai khasiat gizinya tersendiri tapi selepas dicampur, sedap ke tak? Ha.. Tak salah mencuba benda yang baru. Betul tak? 

CONTINUE READING

Cuba Resipi Viral ‘Bread Butter Puding’ Nikmat Makan Di Waktu Petang

Sambil perhati anak-anak main pada waktu petang di halaman luar rumah, mesti anda terfikir untuk menghidangkan sesuatu yang mudah dan sedap betul tak? Paling tidak haruslah ada makanan sebagai tambahan dan peneman agar masa yang anda luangkan bersama keluarga menjadi lebih lengkap dan menyeronokkan. 

CONTINUE READING
Donna