Currently Browsing: Sihat

“Kini Peningkatan Kes COVID-19 Disebabkan Warga Asing,” – KKM

Rentetan itu, kerajaan akan menghantar PATI ke tempat mereka semula tapi kita tidak boleh berada di zon selesa kerana pada minggu perayaan Aidilfitri baru-baru ini sebanyak 18,303 kenderaan yang cuba merentas negeri atas alasan mahu pulang ke kampung dan telah diarah berpatah balik oleh PDRM.

CONTINUE READING

“Orang Dah Mati Baru Nak Sampai Ke?” – Ini Sistem Ambulan Sebenar

“Seterusnya, individu yang melaporkan selalunya dalam keadaan panik dan maklumat yang diberikan kadagn-kala tak tepat. Jadi, untuk memastikan info yang diterima tepat, pihak ambulan terpaksa soal banyak kali untuk confirmation,”

CONTINUE READING

Perhatian Ibu Bapa! Ini 5 Tip Untuk Elak Anak Jatuh Sakit Musim Raya

Kesibukkan menyediakan persiapan raya ini sebenarnya boleh menandingi kesibukan bekerja tau! Mana tidaknya, bagi mereka yang sudah bekeluarga sudah diibaratkan mempunyai tanggungjawab yang wajib untuk menguruskan hal-hal penting apabila tibanya Aidilfitri.

CONTINUE READING

Dah Melantak Macam-Macam Waktu Raya, Ini 3 Benda Kena Buat Nak Diet Balik!

Ada juga yang hanya minum jus detox waktu diet. Jangan siksa diri sampai macam ini tau. Anda hanya kena bersenam dan makan secara teratur. Benda macam ini akan buat diet anda lebih berhasil.

CONTINUE READING

“Jantung Rasa Nak Terkeluar Masa Tu…” – Linda Onn Kongsi Cara Atasi ‘Panic Disorder’

“Keadaan saya ketika gejala tu menyerang adalah banyak benda bermain dalam fikiran saya, rasa takut, tangan mengigil, kaki berpeluh, rasa mual, sesak nafas, jantung berdegup laju seakan-akan nak terkeluar sampai rasa aku ni nak mati ke?”

CONTINUE READING

Jadual Tidur Semakin Merepek Sejak PKP? Ini 6 Benda Anda Kena Tahu

Tak apa, kita mulakan dengan perlahan-lahan untuk mengembalikan semula tenaga dan habit tidur yang baik sepanjang PKP ini. Nanti tak adalah kita tiba-tiba jadi malas untuk bangun pagi bila PKP dah habis, kan?

CONTINUE READING
Donna