Currently Browsing: Deko

Penyeri Meja Makan, Idea Ini Dapat Buat Ruang Makan Kelihatan ‘Gorgeous’

Tak semestinya menggunakan banyak perhiasan atau sentiasa ada makanan ringan di ruang makan sudah cukup kelihatan cantik dan berseri. Cukup bermain dengan warna dan dekorasi yang ringan. Semoga bermanfaat!

CONTINUE READING

Sibuk? Ini Cara Mudah Untuk Bagi Keadaan Rumah Nampak Kemas & Bersih

Bila kekangan masa wujud, mulalah kita tak nak buang masa dengan kerja-kerja rumah yang tak sepatutnya dibuat. Sebolehnya setiap saat diisi dengan kerja harian yang wajib dibuat tapi nak buat macam mana, kalau tak bersihkan nanti rumah berhabuk dan kotor pula. Nak tak nak, kena kemaskan semua! Buat kerja kena be smart barulah rumah setiap hari kelihatan bersih dan segar walaupun rutin harian anda padat dengan kerja lain. Ha, jom tengok tip berikut.

CONTINUE READING

Sebulan Sekali Pastikan Barangan Rumah Ini Dicuci & Dibersihkan

Kami yakin, masih ramai lagi yang tak tahu cara smart nak kemas rumah. Kali ini, nak bagi tip barangan rumah yang perlu dicuci dan dibersihkan hanya sebulan sekali. Ringanlah sikit kerja anda nanti. Tak ada lah rasa terbeban. Dah! Jom lihat senarai barangan rumah yang perlu dicuci sebulan sekali tu.

CONTINUE READING

Bukan Untuk Bersihkan Gigi Je Tapi Ubat Gigi Selesaikan Masalah Rutin Harian Anda

Kalau sebut tentang ubat gigi, mestilah untuk membersihkan gigi sahaja betul tak? Tapi rupa-rupanya banyak kelebihan ubat gigi yang boleh digunakan untuk membantu menyelesaikan masalah rutin harian anda. Dengan mengunakan cara ni, anda bukan sahaja boleh berjimat tapi dalam masa yang sama mampu mengembalikan barang anda seperti yang baru. 

CONTINUE READING

‘Be Smart’ Bila Uruskan Barang Kering Bahagian Dapur

Berdiri cekak pinggang tengok keadaan dapur. Penuh dengan barang, selerak! Kadang-kala tu kita dah kemas tapi tetap nampak selerak dan tak cukup tempat nak simpan barang. Terpaksalah letak dekat tepi kabinet. Itu yang pemandangan dapur terus jadi tak terurus. Hm, macam mana nak buat ni?

CONTINUE READING

Nak Buang Habuk Pada Kipas, Cermin Dan Tingkap? Guna Je Taktik Ni Kan Mudah

Bab paling memenatkan bila jadi suri rumah adalah mengemas betul tak? Biasalah kadang-kadang dah sental sekuat hati tengok-tengok masih ada lagi habuk pada kipas. Ish rimas betul! Mungkin bagi anda vacuum sudah memadai untuk menghilangkan habuk, tetapi jawapannya tidak sama sekali. 

CONTINUE READING
Donna