Awas Jika Anda Ada Bintik Putih Ini Di Wajah!

“Ish rimasnya aku dengan bintik putih bawah mata ni”

Bila ada bintik putih bawah mata rasa macam nak picit je! Haa itu bukannya jerawat ye seperti yang ada sangkakan tapi ia adalah biji kolesterol atau lebih dikenali sebagai milia seeds . Walaupun dah guna pelbagai produk, masih tidak hilang? Haa jangan risau buat para wanita di luar sana kerana Donna akan kongsi kan pada anda cara mudah untuk hilangkannya.

Sebelum tu, anda perlu tahu bahawa biji kolesterol adalah lebihan lemak yang muncul pada kulit dan ramai yang menganggap bahawa biji kolesterol hanya dialami oleh golongan berusia tetapi kanak-kanak juga boleh mengalaminya dan tidak kira sama ada wanita mahupun lelaki.

Image result for kolesterol

Sumber: deherba

Cara Mengukur Kadar Kolestrol :

  • Normal – jika kolestrol kurang atau sama dengan 200 mg/dL
  • Sederhana tinggi – kolestrol 200 mg/dL hingga 239 mg/dL
  • Berbahaya – kolestrol 240 mg/dL

Image result for beauty women

Sumber: b glowing

Image result for kurangkan kolestrol

Sumber: tengku

 

Tip Atasi Biji Kolesterol

  • Kurangkan pengambilan daging, majerin dan dessert yang terlalu manis kerana ia dalam kumpulan makanan yang mempunyai kolestrol tidak baik iaitu LDL. Cukup sekadar dalam kuantiti yang kecil untuk anda makan makanan bergoreng serta berlemak tinggi.
  • Tingkatkan pengambilan makanan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran yang segar bagi membantu mengurangkan kolesterol dalam tubuh badan kerana ia mengandungi fiber yang tinggi. Amalkan minum jus buah tanpa campuran gula agar membantu menstabilkan semula bacaan kolesterol pada badan anda.
  • Trick Omega 3. Makanan yang mengandungi omega 3 seperti ikan, telur mampu membantu untuk menurunkan kadar kolesterol dengan cepat.
  • Lebihkan bawang putih dalam masakan anda kerana ia bertindak sebagai anti radang dan antibiotik semula jadi.

Jangan pandang remeh jika anda mengalami masalah kolesterol yang tinggi kerana ia mengundang kepada pelbagai penyakit berbahaya. Untuk info yang lebih menarik, anda boleh klik link di sini: Bukan Sebab Longgar! Suami Kena Tahu Servis Tip Top Ni Kalau Nak Puaskan Isteri

 

 

 

 

 

Sumber: kolestrol

Tags: , , , , , , , , , ,
Previous Post Next Post

Komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares
Donna