Jangan Asyik Mengeluh Diri Tak Cantik Kalau ‘Effort’ Untuk Cantik Tiada

Sudah menjadi lumrah alam lelaki sukakan benda yang cantik-cantik terutama sekali bila melihat kecantikan kaum hawa cuma yang membezakan adalah cara mereka menilai kecantikan seorang wanita. Daripada fizikalnya atau dilihat dari sisi yang lain tapi yang pasti setiap ciptaan Allah semuanya cantik dan comel. Tak ada yang tak cantik.

Apa yang membuatkan diri kita tak cantik adalah kerana diri kita sendiri. Misalnya, jika dilihat dari segi fizikal mungkin seseorang tak menjaga aset penting dengan rapi atau tak berusaha untuk menjadi cantik. Dari segi sisi lain pula, dia mengeluarkan aura yang negatif atau tidak cuba perbaiki diri ke arah kebaikan.

via GIPHY

Jelas di sini, kecantikan bukan datang dari fizikal saja tapi dari personaliti kita juga cuma kami ingin tekankan  bagaimana untuk dapatkan kecantikan luaran kerana kebanyakan wanita sekarang ni tahu nak mengeluh je tapi malas nak berusaha untuk menjadi cantik. Lepas tu, keluar persoalan yang tak masuk akal yang berbunyi…

Kenapalah muka aku tak macam dia ni, umur 40 pun macam 30. Aku ni umur 30 macam 40!”

Padahal diri sendiri tak berusaha nak curi masa untuk mencantikkan penampilan terutama sekali golongan wanita yang sudah berumahtangga. Antara perkara yang menjadi punca penampilan anda tidak kekal cantik seperti anak dara dulu adalah bahagian aset yang terpenting seperti badan dan wajah tidak diberi rawatan di spa.

Sumber: ig dianadanielle

Di spa, mereka akan memanjakan badan dengan melumurkan scrub, mandi lulur, mengurut, membuat rawatan wajah seperti menegangkan serta memutihkan kulit dan pelbagai rawatan dilakukan untuk mengekalkan kecantikan diri kita.

Bayangkan kalau kenderaan kita pun perlu dihantar ke bengkel 6 bulan sekali untuk servis selepas menggunakannya, inikan pula badan kita yang dah penat kerja berhempas-pulas siang malam dan dah beranak-pinak, pasti perlukan ‘maintainance’ juga untuk kekal cantik.

Jangan jadikan duit sebagai alasan kerana anda boleh dapatkan harga rawatan manjakan badan dan wajah yang murah-murah hanya di Superdeals! Klik saja disini.

 

 

Untuk bacaan yang menarik, anda boleh klik saja senarai artikel berikut:

Ketahui Formula Telur Untuk Rawatan Rambut ,

Ketumbit! Ketahui Jenis Dan Rawatannya

 

 

 

 

 

Tags: , , , , , , , ,
Previous Post Next Post

Komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0 shares
Donna