D-Buzz

Hiba & Sayu, Keadaan BCL Sepanjang Pengebumian Ashraf Sinclair

Jenazah dikebumikan di San Diego Hills, Karawang, Jawa Barat pada petang selepas waktu zohor di Indonesia tadi. Sayu apabila melihat seorang lagi pelakon malaysia pergi meninggalkan kita buat selamanya.

CONTINUE READING
D-Buzz

Rimba Bara 2? Rock 4: Rockers Never Dai Menjawab Segalanya

Apa yang menariknya lagi, filem komedi Rock 4 ini mengisahkan sebuah kumpulan yang sudah lama ditubuhkan dan mempunyai cita-cita besar ingin melebarkan nama band mereka seperti penyanyi kumpulan legenda Malaysia yang lain. Nak tahu selanjutnya? Kenalah tunggu filem komedi arahan dari Mamat Khalid dan anaknya.

CONTINUE READING
CitraDonna Famili & Hubungan

Dapat Isteri Tak Pandai Masak Jangan Mengeluh, Suami Patut Buat Cara Ni!

Perasan tak bila dah kahwin, kebanyakan para suami akan mengalami kenaikan berat badan secara mendadak. Bak kata orang, isteri pandai jaga makan memang cepat lah naik badan hiks! Donna faham, mana-mana lelaki pasti mahukan seorang isteri yang mahir dalam pengurusan di dapur dan tahu masak untuk lauk kegemaran pasanganya. 

CONTINUE READING
D-Buzz

“Aku Solat Sebagai Lelaki, Aku Nak Mati Sah Sebagai Lelaki”- Luahan Mak Nyah

Berdepan dengan pelbagai persepsi masyarakat tentang status dirinya sememangnya sesuatu yang sukar. Sering kali dirinya dipandang serong kerana penampilan dan perwatakan yang dibawanya persis seorang ‘wanita’.

CONTINUE READING
D-Buzz

Takziah Buat Keluarga, Ashraf Sinclair Meninggal Dunia

Pasti ramai yang terkejut dengan berita ini tapi, berita ini disahkan oleh pengurus arwah sendiri, Khadijah Abdul Rahman menerusi laman aplikasi Whatsapp. Bagaimanapun tiada apa-apa posting dari pihak keluarga terdekat arwah. 

CONTINUE READING
PrimaDonna Sihat ZeKool

Buat Si Ibu Ini Tip Banyakkan Susu Badan Tanpa ‘Milk Booster’

Pengalaman menyusukan anak, memang satu pengalaman yang amat berharga buat si ibu. Hampir semua ibu di dunia mempunyai impian untuk menyusukan si kecil dengan susu badan selama yang mungkin. Pada zaman kini, mungkin terlalu banyak lambakan produk iaitu milk booster atau supplement dimana memberi harapan kepada si ibu bagi memberbanyakkan susu badan secara semula jadi.

CONTINUE READING
D-Buzz

Kesan Koronavirus! Tindakan Pihak MRT & LRT Buka Mata Ramai

Sehingga kini, rakyat Malaysia disarankan mengambil langkah berjaga-jaga dari terjangkiti COVID-19. . Selain daripada alternatif dari individu itu sendiri, pihak My Rapid telah membuat satu tindakan yang menggembirakan untuk orang ramai terutama mereka yang sering menggunakan MRT sebagai pengangkutan awam yang utama. 

CONTINUE READING
Famili & Hubungan PrimaDonna

Bukan Layan Macam Orang Dewasa! Ketahui Cara Betul Bercakap Dengan Anak Anda

Penting sebagai ibu bapa menitikberatkan dan memahami tentang perbezaan berkomunikasi dengan orang dewasa dan anak-anak kerana setiap kali berlakunya proses komunikasi ia secara tidak langsung memberi kesan kepada tingkah laku mereka secara luaran. Tak boleh main cakap sahaja kalau kena cara yang betul mesti anak-anak akan dengar cakap anda betul tak?

CONTINUE READING
D-Licious Sihat

Betul Ke Makanan Tradisional Mampu Rawat & Cegah Koronavirus?

Sehingga kini, Menteri Kesihatan Dr Seri Dr. Dzulkefly Ahmad mengeluarkan satu kenyataan menerusi laman twitter miliknya berkaitan dengan jumlah pesakit yang ada di Malaysia. Katanya, seramai 4 individu dijangkiti COVID-19 dibenarkan pulang hari ini. Jumlah kes COVID-19 telah sembuh sepenuhnya dan dibernarkan pulang.

CONTINUE READING
Kecantikan PrimaDonna ZeKool

Dapatkan Bulu Mata & Kening Tebal Secara Alami Dengan Tip Mudah Ni

Hai cemburunya bila tengok bulu mata dan kening orang lain lebat. Tak payah dah susah-susah nak makeup tebal lepas tu pakai pula bulu mata palsu. Nanti bila buang je makeup terus muka macam hantu hiks! Sebenarnya anda tak perlu pun semua untuk menambahkan lagi kejelitaan pada wajah. 

CONTINUE READING
Learn More

About Myself

Follow Me

On Instagram

Discover

My Travels

Donna