Donna Tasty Kolaborasi Zon

Lain Dari Yang Lain, Mi MAGGI® Goreng Kerabu Seafood Kelantan Untuk Seisi Keluarga!

Impian untuk masak setiap hari kadang-kala merumitkan dek kerana kekangan masa. Bayangkan bila balik rumah hari dah senja. Anda pula sibuk melayan karenah anak yang belum mandi, ada pula yang merengek kelaparan sambil anda berperang dengan kuali memasak di dapur. Haih, yang tahu je tahu perasaan ni. Hiks! Tapi jangan mengeluh, kerana percayalah momen ini yang pasti dirindui saat anak sudah besar membawa haluan sendiri.

CONTINUE READING
CitraDonna Karier

Belanjawan 2020: 20 Juta Lagi Untuk i-Suri Bela Nasib Suri Rumah

I-Suri diperkenal pada 15 Ogos tahun lalu bertujuan bagi memastikan kesejahteraan golongan suri rumah serta mengiktiraf sumbangan mereka kepada ahli keluarga dan pembangunan negara. Lim berkata, KWSP juga akan memperluaskan perlindungan kepada pekerja kontrak di bawah kontrak untuk perkhidmatan dan profesional.

CONTINUE READING
D-Buzz Zon

“Sweet Sampai Ke Korea!” – Gambar Percutian Zahiril Adzim Dapat Tumpuan Netizen

Biasalah bila dah berumah tangga ni, sebaiknya setahun sekali pergilah bercuti bersama keluarga untuk jauh dari masalah sebentar. Bukan lari ye, cuma release tension je. Tak kira bercuti di tempat yang dekat atau jauh, janji waktu tu hanya untuk bercuti dan berseronok saja. 

CONTINUE READING
D-Licious Sihat Zon

Ulam-Ulaman Bukan Setakat Penambah Selera Tapi Banyak Manfaat Yang Anda Belum Tahu

Haa sebut sahaja tentang ulam-ulaman mesti anda sudah terbayangkan hidangan makan tengahari dengan lauk pauk yang pasti menaikkan selera anda bila dicicah pula dengan sambal belacan atau budu. Umpph! Tapi ia bukan setakat penambah selera malah ulam-ulaman ini sebenarnya mengandungi seribu satu khasiat yang anda tidak tahu. 

CONTINUE READING
CitraDonna Famili & Hubungan Zon

“Awak Nak Lari Saya Akan Bunuh…”- Wanita Ini Kongsi Pengalaman Hitam Dipukul Suami Selama 20 Tahun

Seorang wanita apabila sudah bergelar isteri pasti akan menurut segala perintah pemimpinnya iaitu suami, namun bukan semua bernasib baik untuk memiliki seorang suami yang mampu melindungi isterinya. Bahkan keadaan bertambah buruk apabila ada segelintir suami  yang sanggup berubah menjadi seorang panas baran dan sanggup memukul isteri yang lemah. Jika perkara ini terjadi, pasti setiap wanita akan tertanya-tanya di mana sifat tanggungjawab sebagai seorang suami? 

CONTINUE READING
D-Buzz

“Kalau Dah Minat, Cepat Je Belajar…” – Netizen Puji Kecerdikan Yusuf Iskandar

Selalunya kanak-kanak yang berusia 3 tahun, mereka tidak suka dengan permainan yang memerlukan kecergasan minda. Kalau main pun, mesti takkan siap. Entah-entah kita pula yang menyelesaikannya. Dari sini kita boleh nampak Hanis Zalikha seorang ibu yang sangat pandai mendidik anaknya untuk berfikir setahun kedepan dari usia sebenar.

CONTINUE READING
D-Buzz Zon

“Susah Nak Debat Dengan Orang Cetek Ilmu”- Akhirnya Dr. Sheikh Muszaphar Bersumpah

Wah! Padu betul ayat Dr Sheikh kali ni. Terang dengan lembut dan elok-elok tak boleh terima, ha kan dah kena label golongan cetek ilmu. Sebelum kita nak berdakwah atau menyampaikan sesuatu, kenalah kaji dan belajar sampai habis. Okay? 

CONTINUE READING
Kecantikan PrimaDonna Zon

Malunya! 5 Sebab Mengapa ‘Makeup’ Anda Masih Bercapuk

Tanpa foundation maka tak lengkap lah solekan anda, betul tak? Bedak asas ini penting untuk menjadikan kulit wajah anda tampil berseri dan mampu menutup segala cela pada wajah. Namun terdapat pelbagai jenis dan fungsi bedak asas yang dijual di pasaran tetapi dilema solekan bercapuk anda masih alami.

CONTINUE READING
Kool FM

Albaniah Mahu Kahwin Semula

Pelakon berpengalaman, Nor Albaniah mengakui sudah bersedia mencari pasangan hidup untuk melayari hari tua bersama-sama. Bagaimanapun, ramai menyangka dia terlalu cerewet memilih calon suami sehingga tiada lelaki berani datang melamar.

CONTINUE READING
CitraDonna Famili & Hubungan Zon

5 Kemanisan ‘Arranged Marriage’

Wanita adalah kejadian Tuhan paling kompleks di dalam dunia melebihi segala makhluk di atas muka bumi ini. Setujukah anda dengan kenyataan ini? Lebih-lebih jika ia menyentuh perihal hati.  Kali ini Donna ingin mengupas tentang Jodoh Pilihan Keluarga atau juga dikenali sebagai “Arranged Marriage”. 

CONTINUE READING
D-Buzz Zon

“Hidup Ni Jangan Riak…” – Black Mentor Bagi Pesanan Mendalam

Betullah apa yang disampaikan oleh Black. Walau memiliki banyak kereta sekalipun, akhirnya pasti akan kembali kereta jenazah. Malah, dia turut menekankan nasihat yang diberikan untuk peringatan kepada orang ramai dan dirinya juga. Manusia perlu saling mengingati.

CONTINUE READING
Learn More

About Myself

Follow Me

On Instagram

Discover

My Travels

Donna